Günün Muhabbeti: 2022’nin (şimdiye kadarki) en iyi dizileri
30 yorum aytackara 29 Haziran 2022 00:01
2022’nin ilk yarısını geride bırakıyorken dijital medyanın bildiğimiz ve takip ettiğimiz pek çok kaynağı, yılın en iyi dizileriyle ilgili listelerini “şimdiye kadar” eklemesiyle yayınlar oldular. Her gün bir yerden yeni bir liste çıkıyor gibi.
22dakika olarak yılın en iyi dizilerini (tıpkı yine bu siteler gibi) Aralık ayında seçiyoruz aslında. Dolayısıyla ben de en azından konuyu Günün Muhabbeti’ne taşıyayım dedim: 2022’ye girdiğimizden beri izleyip beğendiğiniz diziler neler oldu? Yazıya belli bir sınır koymaya gerek varmış gibi gelmedi, yani bir puanlama/sıralama falan olmayacak. Sayı sınırı da olmamakla birlikte sembolik olarak 22’yi geçmezsek fena olmayabilir ^.^
Not: Hangi dizilerin yayınlandığına bakmak için 2021-2022 Sezonu Sonbahar-Kış Takvimi ve 2022 Sezonu İlkbahar-Yaz Takvimi‘ne göz atabilirsiniz. Hazır gelmişken gözüme çarpan bazı listeleri de bu bahaneyle biraz toplamış olayım:
BBC (10) — Entertainment Weekly (10) — Esquire (20) — Indiewire (15) — The Hollywood Reporter (10) — TIME (10) — TVLine (22) — Vanity Fair (15) — Variety (15) — Vulture (22)
yorumlar
Les 7 vies de Léa – Our House – Troppo – Pálpito – The Woman in the House Across the Street from the Girl in the Window – Eternally Confused and Eager for Love – The Teacher – Fedeltà – Aal Had – All of Us Are Dead – Fishbowl Wives – De Volta Aos 15 – Finding Ola – The Girl Before – Yeh Kaali Kaali Ankhein – You Don’t Know Me – Wolf Like Me – İlginç Bazı Olaylar – Casi Feliz – Pera Palas’ta Gece Yarısı – Resident Alien – The Last Kingdom (6.5-8.5 puan aralığına sıkıştırabileceğim diziler.) (Bakıyorum … 2/22. Son yıllarda formsuzlukla master yapan Amerikalılardan baya baya koptum artık ben.)
Bunlar arasından sırasız ilk 5’im: Troppo – Fedeltà – İlginç Bazı Olaylar – All of Us Are Dead – You Don’t Know Me
Güzel oldu bu yazı, asıl listelerimiz öncesi hazırlık gibi olur. Kim ne tavsiye ediyor diye alacaklarımız da olur hem.
İzlemediğim ya da sezonunu daha bitirmediğim çok fazla 2022 dizisi var. Fakat en iyiler sırasında en üst yer Better Call Saul’a ait, yıl sonunda da en üst sıramda yer almaması çok zor gibi.
Dramada ona yakın olabilecekler arasında finalini beklettiğim We Own This City geliyor. Dramaya daha yakın dizilere 1883, Slow Horses ve The Ipcress File’ı ekliyorum.
Favori dizilerimden Cobra Kai’ı da listeye alacağım tabii. Şimdi bakınca 2022 dizilerinde favorilerimin çoğu biraz daha eğlenceli diziler olmuş. Single Drunk Female, The Afterparty, Winning Time: The Rise of the Lakers Dynasty ve Minx o kategoriye giriyor. Peacemaker da arada kaynamasın.
Gizem/aksiyon türlerinde de From, Archive 81 ve Reacher en beğendiğim diziler.
Sezonun bitmesine az kaldı ama The Boys’un 3.sezonu da yıl sonunda listemde üstlerde yer alacak. Son 2 aydır gelen ve izlemediğim dizilerde de potansiyel gördüğüm çok var, o yüzden liste daha çok değişir.
İzlediklerimden:
– 1883
– Better Call Saul
– Severance
– The Lincoln Lawyer
– Slow Horses
– The Old Man
– Stranger Things
– Ozark
– From
– Tokyo Vice
– Reacher
– Under The Banner of Heaven
( The Boys’un bu sezona henüz başlamadım, o da eminim çok iyidir)
Bu tür listelerde sadece o yıl başlayanları yazmayı seçiyorum ben. 2022 Top 10 şöyle şimdilik.
Severance
Winning Time
The Bear
The Old Man
Pachinko
Tokyo Vice
The Gilded Age
Slow Horses
Somebody Somewhere
Reacher
+ The Tourist, Kulüp, Pam & Tommy, This is Going to Hurt, The Dropout, The Girl from Plainville, Heartstopper, Under the Banner of Heaven, Reacher, Slow Horses, Severance, The Staircase, Candy, The Time Traveler’s Wife,
+ This Is Us, Bridgerton, Euphoria, Elite, Grantchester, Barry, Hacks, The Boys, Grace and Frankie,
— Son 7-10 gün içinde başlayan dizileri henüz fikir edinecek kadar ilerlemediğimden koymadım. Sembolik 22 de yalan oluverdi yol üzerinde, daha fazla elleyesim gelmedi. Birkaç tane daha girerdi aslında ama gerek yok, daha bunun Top 20’si var…
ilk 6 ay için böyle ama keyif aldığım daha çok dizi oldu. izlediğim tüm diziler listesini zaten aralıkta paylaşırız.
tourist
somebody somewhere
as we see it
gilded age
this is us
euphoria
severance
my brilliant friend
minx
heartstopper
julia
Evet bende bir süredir bu yılın sonu geldiğinde koymak istediğim dizileri düşünüyorum. Şöyle bir sıralayım bakalım aralık geldiğinde değişecek mi? Çok daha izlemek istediklerim vardı bir türlü olmadı yıl sonuna kadar izlerim umarım.
– The Boys
– Candy
– Obi-Wan Kenobi (sorry @abidin77 duygusal bir adamım ben )
– The Time Traveler’s Wife
– Stranger Things
– The Offer
– Better Call Saul
– Barry
– WeCrashed
– The Last Kingdom
– Pam & Tommy
– Reacher
– Inventing Anna
– The Marvelous Mrs. Maisel
– Killing Eve
– Single Drunk Female
– This is Us
– Euphoria
– After Life
Tabii bunların kimisini en iyilere koymam ama başına oturduğumda bana keyif veren diziler oldu birisi öneri istese bunları öneririm bu yılda izlediğim olarak.
TIME | The 10 Best TV Shows of 2022
Indiewire | The 20 Best TV Episodes of 2022
Indiewire | The Best TV Shows of 2022
Variety | The Best TV Shows of 2022
EW | The best TV performances of 2022
The Hollywood Reporter – The 10 Best TV Shows of 2022 (1+2)
Collider | The Best TV Shows of 2022
Böyle saçma liste mi olur. İlk başta iyi biraz çeşitlilik olmuş dedim, sonrasında baktım ki her şeyi almışlar. Bizim liste açıklansın, bunlardan kat kat daha iyi çıkar.
Indiewire | The 10 Best International TV Shows of 2022
Indiewire | The 11 Most Anticipated TV Shows of 2023
Variety | The 21 Most-Anticipated British TV Shows Coming in 2023
Variety | The 23 Most Anticipated New TV Shows Coming in 2023
Variety | The 10 Best TV Shows of the Year (So Far)
Indiwire | The Best TV Shows of 2023, So Far
gittikce mainstream media dan uzaklastigimi fark ettim, hicbiri mi ilgimi cekmez listedekilerin.
somebody somewhere i bu listede gormek sasirtti reklam icin para harcamislar gibi. last of us ve bu da olmasa sifir cekecektim.
The Hollywood Reporter | 10 Best TV Shows of 2023 So Far
happy valley
Entertainment Weekly | The 9 best TV shows of 2023 (so far)
Yılın ilk 6 ayı itibariyle;
İlk 5’im (Sırasız): Ted Lasso, The Way Home, Plan B, Totenfrau, No Escape
5-10 arası (Sırasız): Love Addicts, La Primera Vez, Based on a True Story, Gannibal, En Place
10-15 arası (Sırasız): Never Have I Ever, Aktris, Pálpito, Workin’ Moms, Ginny & Georgia
15-20 arası (Sırasız): For Her Sins, Beyond Paradise, Todas las veces que nos enamoramos, Bozkır, Platonic
The Hollywood Reporter: 10 Best TV Shows of 2024 So Far
Variety: The Best TV Shows of 2024 So Far
İki yazar, 10’ar dizi
Digital Spy: The best shows of 2024 so far (11)
Ilk 2 sini gormem yetti kapatmaya
Deadline: The 10 Best New TV Shows Of 2024, For Now
Benim için yılın ilk 6 ayı itibariyle Top 20:
1- The 8 Show
2- Prens
3- RU
4- Friends Like Her
5- Dark Matter
6- Geek Girl
7- Un Amore
8- La Vita Che Volevi
9- The Cleaning Lady
10- The Red King
11- Supersex
12- AlRawabi School for Girls
13- Boy Swallows Universe
14- Griselda
15- Midtsommernatt
16- Sphinx
17- Mahsun J
My Lady Jane, Tierra de Mujeres ve Desde el Mañana’nın sezonlarını tamamladığımda onları da bir yerlere sıkıştırırım. Son 2 bölümü kalan Desde el Mañana’yı dizi yokluğundan 20. sıraya, 3 bölümü kalan Tierra de Mujeres’i 8-14 aralığında bir yere, 2 bölüm izlediğim My Lady Jane’i ise 5-8 arası bir yere koyarım gibi görünüyor şimdilik.