22dakika.org

  • Anasayfa
  • İptal/Devam
  • Takvim
  • Kategoriler
  • Dizi Listesi
  • 22viki
  • Ayrıntılı Arama
  • Hakkımızda
  • Bildiri
  • Tanıtım
  • Mini Tanıtım
  • Mini Bildiri
  • Kısa Haber
  • Video
  • Biyografi
  • Özel Dosya
  • Alternatif
  • İnceleme
  • Anime
  • Televizyon Sözlüğü
  • Yazarlara Öneriler
  • Ayrıntılı Yazılar
  • 2026 İlkbahar-Yaz Takvimi
  • 2025-2026 Sonbahar-Kış Takvimi
  • ABD'de Yayın Akışı
  • Reytingler
  • ABD Ulusal Kanallarında İptal/Devam Durumları
  • ABD Kablolu Kanal Dizilerinde İptal/Devam Durumları
  • Netflix Dizileri/Projeleri
  • 2025-2026 Yenileri
  • Yeni Dizi Projeleri
  • Çok Tutulan Yazılar
  • Oylama
  • Reytingler Hk. Sık Sorulan Sorular
  • Bildiri Önerileri
  • Gelecek Program
  • Teknik Abiler

Kısa Haberler

  • Disney+ dizisi If It’s Tuesday, It’s Murder'ın fragmanı yayınlandı.
  • 9-22 Şubat 2026 Reyting Durumları / Yorumları
  • Winona Ryder, Tim Burton ve Jenna Ortega ile yeniden bir araya gelerek Wednesday'in 3. sezonuna katılıyor.
  • 6 Onay / 6 İptal-Final: The Assassin, Breathless, Tell Me Lies, Terminator Zero, Mistletoe Murders...
  • Apple TV'nin psikolojik gerilim dizisi Imperfect Women'ın fragmanı yayınlandı.
  • Carrie-Anne Moss, Noah Reid, Clark Backo ve Hudson Williams, Crave dizisi YAGA'nın başrolüne geldi.
  • Channel 4 dizisi The Rachel Incident'ın oyuncu kadrosu açıklandı.
  • Elisabeth Moss, Hulu'da yayınlanacak David Shore dizisi Conviction'ın başrolünü üstlenecek.
  • 2026 Independent Spirit Ödülleri’nde kazananlar belli oldu
  • Channel 4, The Siege adlı dramasının oyuncu kadrosunu açıkladı.
  • Channel 4, Anthony Boyle draması Close to Home'a onay verdi.
  • BBC, HBO ve A24 draması First Day on Earth'ün kadrosu açıklandı.
  • HBO Max dizisi Banksters 20 Şubat'ta başlıyor.
  • James Van Der Beek 48 yaşında hayata gözlerini yumdu.
  • 2-8 Şubat 2026 Reyting Durumları / Yorumları
  • Kevin Williamson First Lie Wins romanını televizyona uyarlayacak.
  • Disney+'ın canlı aksiyon Eragon dizisinin yapım ekibi belli oldu.
  • 78. Directors Guild of America Awards’ta (DGA Awards) kazananları belli oldu
  • 9 diziye onay: A Man On The Inside, St. Denis Medical, Finding Her Edge, The Åre Murders, Dark Winds...
  • Craig Mazin'in imzasını taşıyan Baldur's Gate dizisi HBO'da yapım aşamasında.

Postane

yorumlar

Avatar fotoğrafıaytackara | 25 Şubat 2019 02:08

4.

Avatar fotoğrafıDarkRose | 25 Şubat 2019 02:08

bende bir büyük harf bi küçük harf ve rakamla denedim oldu :)
Teşkkürler
Ama saat 4 e kadar dayanamam :D

Avatar fotoğrafıaytackara | 25 Şubat 2019 07:17

Normal bir törendi ama sunucusuz olması sırıtmadı bana kalırsa. Her türlü 3 saati geçirdiler yine. Çoğu kategori aşağı yukarı belliydi, daha çok teknik kategorilerde beklenin dışında çıktılar denebilir.

Ama tabii ki Olivia Colman <3

Avatar fotoğrafıVesper | 25 Şubat 2019 07:27

Sonlarda 1 2 sürpriz olması iyi oldu. Olivia Colman biraz da emmy toplar,kariyeri iyice uçuşa geçer artık. Green Book da fena olmadı hele diğer 1 2 filmi düşününce. Roma aylardır yıldızlaştı zaten.

Sunucu olmamasını ise hiç sevmedim, nerdeyse hiç gülmeden izledim töreni. Sıkıntının sunucu olmamasını bir türlü anlayamıyorlar, sunum yapan bazı isimlerin süresini azaltın ya da 8 filmin klibini boşverin. Neyse seneye görüşürüz artık.

Avatar fotoğrafıdesperate houseboy | 25 Şubat 2019 07:31

Ben aşırı sıkıldım. Tamam, anladık; kadın, zenci, Meksika… E ama öf yani, içim bayıldı resmen! Olivia Colman aldı da ona bi sevindim neyse ki.

Alfayakuza | 25 Şubat 2019 12:10

Yaklaşık 1.5 aydır bein connect den geçiniyorum valla o kampanya iyi oldu 15 gün sonunda da aramadilar iyi oldu normal de bein Oscar ve maçlar yayinlanmiyor ama bu sefer açmışlar iyi oldu

Avatar fotoğrafıabidin77 | 25 Şubat 2019 13:07

Gönlüm bunca yıllık emeğinden ve bir dolu sonuç vermeyen adaylıklardan sonra Glenn Close’dan yanaydı ama Olivia Colman’ı da çok sevdiğimden sevindim ödülüne.

Lady Gaga’yı çok uzak olmayan bir gelecekte Broadway’da göreceğimizden eminim :smile:

Roma varken Green Book :unamused: Hep Spielberg’ün oyunları bunlar.

Sunucusuz gitsinler işte.

Avatar fotoğrafıDarkRose | 25 Şubat 2019 13:11

bein connect’in 15günlük ücretsizinde yararlanarak en azından kırmızı halıyı izledim. En son uykulu halimle mahershala ali ödül alırken gördüm sonrasını hatırlamıyorum. Ödül alması beklenen bir durumdu.
Rami Malek’e çok sevindim. Zaten bohemian rhapsody baya ödül alması bekleniyordu ki öylede oldu. :sunglasses:
Düşünmeden geçemiyorum Mr. Robot dizisini bu yüzden mi ertelediler. yada onayı varken 4. sezon final olacak. Her neyse bundan sonra Rami Malek’i ekranlarda bol görmeyi tercih ederim. Hatta Narcos:New Mexico gibi dizilere çok yakışacağını düşünüyorum.

-Rome Filmini izlemedim ama çok konuşuluyordu.

-The favourite filmini izledim. Hatta bir çok videolarına baktım ama ben etkileyici bir film olarak görmedim yada beni sarmadı ama Olivia Colman’ın performansına bayılmıştım. Ödül alması iyi oldu. Tek ödül almanına sevindim. Başka alsa şaşırırdım. Biraz şişirme geldi bana bu film.

-Black Panter ise diğer katogorilerde ödül alması şaşırttı işin açıkcası. Kostümde rakibi yoktu evet ama ses konusu o kadar iyi değildi.

-A star is born filmi bana göre diğerlerine nazaran en kötü filmdi. Filmde hiçbişi yok arkadaş.Sırf Cooper var diye izledim zamanıma yazık oldu. Neyse en azından 1 ödül aldı

-Green Book’ filmini beğenmiştim. Rome nın aksine en iyi film ödül almasına itirazım yok. Zaten bohemian rhapsody ‘nin tek rakibi bi filmdi. Çok sevindim ve başarılı buldum.

-Vice filmi ise bana çok klasik ve klişe geldi. Belki biz Amerikan siyaseti yapancı dizilere boğuldumuz için midir nedir bilemiyorum ama filmi 1 saat izleyip kapattı idim. Sonunu hala izlemedim :D

Sonuç olarak sunucusuz Oscars ödüllerini ben beğendim. Hatta mümkünse bundan sonra sunucu hiç koymasınlar. Böyle seri şekilde vermeleri güzeldi. Tek sıkıntı açılışta yüksek tempo ile başlayıp aralarda sürekli slow parçalar baydı. Bu yüzden sunucusuz çok etkilememiş olabilir. Benimde iyice uykumu getirmişti ve uyumuştum. Seneye gene sunucusuz ve mümkünse haraketli parçalar ve birazda komedi olması ile güzel olabilir.

Avatar fotoğrafınecdetcem7 | 25 Şubat 2019 14:36

Green Book u dün izlemiştim bugün ödül almasına sevindim :) Viggo da ödül alsaydı keşke, kaptan fantastik ve viggo nun hakkı yenmişti 2 sene önce en azından böyle bir şekilde telafi oldu.
Rami malek e de sevindim, film olarak alması zordu ama oyuncu başarılıydı.
Olivia Colman in filmini izlemedim ama yine de çok sevindim, eminim hak etmiştir.

Avatar fotoğrafıreal tortoise | 25 Şubat 2019 16:45

Favorim Roma’nın kazanamamasına biraz üzüldüm ama diğer filmlerin çoğunu da izlemediğim için pek bir yorum yapamıyorum. :D

Avatar fotoğrafıabidin77 | 25 Şubat 2019 19:05

Reklamsız olanı 4.99 TL

Avatar fotoğrafınecdetcem7 | 25 Şubat 2019 19:20

5 lira uygun olmuş ama almayı gerektirecek bir içerik yok.

Avatar fotoğrafıreal tortoise | 25 Şubat 2019 20:12

İki belgesel falan olsaymış bari.

Avatar fotoğrafıgomen | 25 Şubat 2019 23:58

Blu tv bunlarin yaninda kral kaliyor.Bu işe ya tam bulaş ya da bulaşma fox türkiye sitesinden ne farki var anlamadim.Bu içerik olayında gerçekten çölleşme yaşıyoruz her alanda olduğu gibi. Umut ta yok gibi bu düzen böyle giderse.

Avatar fotoğrafıabidin77 | 27 Şubat 2019 12:47

BBC, bugün ITV ile oluşturduklaru yeni "on-demand platformu, "Britbox"ı resmi olarak açıkladı. BBC ve ITV yeni bir marka algısı oluşturmak yerine ABD ve Kanada'daki ortak OTT platformlarının adıyla Britanya'da da işbirliğine gidecek. pic.twitter.com/mnEl1vS8Kp

— Mustafa Taha (@mustafataha) February 27, 2019

Avatar fotoğrafıgomen | 27 Şubat 2019 19:41

Ne netflix’ miş kardeşim herkes kendini ona göre konumlandiriyor.Kendi ülkesinde bile roma filminin ödül almasi durumunda bildik sinema sisteminin tehlikeye girecegi düşüncesiyle filmin ödül almaması için karşı kampanyalar yapıldı.Öncü olmanın derdi de bu oluyor anlaşılan .

Avatar fotoğrafıoktay_1907 | 27 Şubat 2019 22:20

@gomen aynen ama belki 10 seneye televizyon 20-30 seneye sinema salonu diye bir şey kalmayacak bu dijital platforumlar artması yüzünden o yüzden bir az haklılar sinema salonu sahipleri ama bu duruma karşı çıkan yönetmenler anlamıyorum.

Avatar fotoğrafıilterisMayadagli | 27 Şubat 2019 23:09

@oktay_1907 Televizyon izlenmeleri her geçen sene yurt dışında düşüyor ama sinema için bunu şuan söyleyemeyiz bence çünkü Televizyon yerinde sayarken sinema gelişiyor (teknoloji ile yeni imkanlar da çıkıyor ) . Sinema izlenimleri bütçe ve kazanımlar artıyor her geçen sene .

Avatar fotoğrafıoktay_1907 | 27 Şubat 2019 23:35

@ilterisMayadagli doğru söylüyorsun ama digital platforumlar geliştikçe insanlar film zevki değişiyor. Bunda 20-30 yıl sonra insanlar belki de sinemaya gitmeyi bırakacak evden film izlemek daha kolay gelecek belki. Zaten büyük stüdyolar bunu da hesap katarak stream servisi işine giriyorlar.

dogukantevfikmeric | 28 Şubat 2019 09:07

Oktay söylediğin olay imkansıza yakın dostum. O sinema salonlarında kullanılan teknolojileri herkes evinde kullanamaz. IMAX perdenin fiyatı, o ses sistemlerinin fiyatı falan uçuk şeyler. Ayrıca o kadar büyük perdeyi sığdıracağın bir ev de Koç ailesinde falan değilsen imkansız şeyler yani. Bu yüzden sinema ölmez sen merak etme. Ayrıca mesela Sinemia kartımı bekliyorum şu anda. Oscar kampanyası vardı. Hala var mı bilmiyorum. 60 liraya aylık 30 filme gidebiliyorsun. Organize İşler Netflix’e geldi ama ben gidip sinemada izleyeceğim çünkü bana çok daha fazla zevk veriyor sinema salonunda büyük perdede güzel ses sistemiyle izlemek. Benim gibi düşünen milyarlarca insan vardır buna eminim. Hatta ileride tam tersine diziler IMAX perdesinde gösterilebilir bazı ülkelerde. Ki Inhumans’ın ilk bölümü gösterildi diye biliyorum. O yüzden bırak 20-30 yılı 100 yıl sonra bile sinema salonları var olacak çünkü senin tek başına karşılayamayacağın bir teknolojiyi sana sunuyor olacaklar. 100 yıl sonra da mesela artık iyice filmin içinden izleyeceksin filmi belki de ve bunu evinde yapamayacaksın. Gibi gibi.

Avatar fotoğrafıoktay_1907 | 28 Şubat 2019 10:26

@dogukantmeric doğru haklısın ama yinede netflix ve benzeri dijital platforumlar yaptığı işlerin hor görülmesin pek doğru bulmuyorum. Bir de bakalım 20-30 seneye neler değişecek.

Avatar fotoğrafıgomen | 28 Şubat 2019 14:34

Home cinema daha büyük bir pazar haline geldi.Vizyondan kalkar kalkmaz filmler belli bir ucret karşılığında dijital ortamlarda kiralaniyor.Diziler şu an filimlerden daha popüler hale geldi. Bir zamanlar dizilerde oynamayı bir düşüş olarak gören ünlü oyunculari artik dizilerde de görmemizin nedeni bu.Orta kuşak artik evinde rahat koltuğunda film izlemek istiyor.Çizgi roman uyarlamalarinin bu kadar çoğalmasının sebebi genç kuşağı olabildiğince salonlara çekebilmek.65 Inc ve üstü televzyon alanlar dunyada zaten çoğaldı .Bir de altına soundbari yerlestirdiginde son derece tatminkâr sinema ortam zevkini yaşıyor. Biz de yaşanan mısır krizi nin temelinde zaten yeterince para kazanilamaması yatiyorYoksa neden o bonuslar verilsin..

Avatar fotoğrafıpirate | 28 Şubat 2019 18:47

Invasion dizisinin başrollerinden Lisa Sheridan vefat etmiş.

dogukantevfikmeric | 28 Şubat 2019 20:17

@oktay_1907: Yok, ben de saygı duyulması gerektiğini düşünüyorum zaten ama on binlerce, yüz binlerce dolarlık görüntü ve ses sistemleri ile evinde izlediğin ufacık ekran ve ortalama ses sistemi aynı şey değil. Aslında demek istediğim bu. Sinemanın keyfi ayrıdır. Evde izlemek de hakeza çok zevklidir. Ama birisi rahat olduğu için(ev), birisi kaliteli olduğu için(sinema salonu) tercih edilir. O yüzden ikisi de yeni jenerasyon ile birlikte büyümeye devam edecek. Birbirlerini katletmeyecekler çünkü farklı zevkler.

@gomen: Dediğim gibi Cinemaximum’a ekonomik olarak laf etmek herkesin hakkı ve bence de tekel oldukları için istediklleri gibi at koşturmaya başladılar fakaaaat… Şöyle bir olay var. Bu adamların sunduğu teknolojiyi hiç kimse sunamaz. Eve aldığın 65 inç televizyon ve altındaki soundbar ile İstanbul Akasya veya Marmara Park’ta bir film izlemek aynı şeyler değil. O yüzden kalite olarak karşılaştırmak absürd ve ev sinema sistemlerine haksızlık. Onların yeri ve kulvarları farklı. Rahatlık isteyen adam evinde izlemeyi tercih eder zaten. Ama her sinemada olmasa da İstanbul’da bir çok Cinemaximum’da üst düzey kaliteyi alıyorum ben. Özellikle İstinye Park, Zorlu, Marmara Park, Akasya gibi zengin para babalarının at koşturduğu yerlerin çevresindeki AVM’lerin sinema salonları benim için 10 numara 5 yıldız. Art House filmler de var İstanbul’da bu saydığım sinemalarda. Yani istediğiniz filme girebiliyorsunuz. Anadolu’da işler öyle değil biliyorum ama bu bahsettiklerim 12-13 salonlu, IMAX, 4D, Yataklı Sinema falan her yeni teknolojinin var olduğu devasa sinema salonları. O yüzden Netflix’in falan sinema sektörünü tedirgin ettiği falan yok. İkisi aynı gibi gözüken farklı kulvarlar.

Avatar fotoğrafıabidin77 | 01 Mart 2019 21:34

Katherine Helmond (Who’s the Boss?), 89 yaşında hayatını kaybetmiş.

Avatar fotoğrafıoktay_1907 | 02 Mart 2019 15:17

Steven Spielberg, Netflix’i Oscar yarışında görmeyi hiç istemiyor. Spielberg, Akademi’nin yakın zamanda gerçekleşecek toplantısında konuyu gündeme getirip kuralların değişmesini talep edecek. https://t.co/I6qOsqQCry pic.twitter.com/b5CtjbPGON

— bakınız (@bakiniz) March 2, 2019


Steven Spielberg bu hareket ben çok sinirlendirdi. Martin S. Gibi Netflix çalışan ve ya film netflix de yayınlamak zorun da kalan yönetmenler var. Onların hakkın yiyorsun resmen bencillik. Umarım sen de Steven Spielberg kendi film netflix ve benzeri bir platforum da yayınlansın da yaptığına pişman olursun.

dogukantevfikmeric | 02 Mart 2019 17:02

Netflix’in başı sadece Türkiye’de değil Amerika’da da sinemanın ağababalarıyla dertte. Oktay’ın paylaştığı haberi ben de gördüm bu sabah ve Spielberg gibi abiler Netflix’ten daha büyükler Hollywood sinema piyasasında ve akademi içinde. O yüzden bundan sonra Netflix filmleri Oscar’a aday olamayabilir ama bu Netflix’in ve Roma’nın başarısını gölgelemez tabii. Ayrıca Oktay Spielberg filmleri Netflix’in gel sadece bende yayınla diyemeyeceği kadar büyük bütçeli filmler. Yani bu Infinity War’ı sadece internette yayınlıyorum demek gibi bir şey. Yani imkansız şeyler. He daha minik bütçelerle çalışan yönetmenlerin filmleri için olabilir bu dediğin.

Avatar fotoğrafıoktay_1907 | 02 Mart 2019 17:06

@dogukantmeric maalesef haklısın.

Avatar fotoğrafıoktay_1907 | 02 Mart 2019 17:23

HBO, Kalite Yerine Abone Peşinde Mi Koşacak? #bakınız https://t.co/IvT8ReNwYs

— bakınız (@bakiniz) March 2, 2019


Artık HBO da kalite de çok netflix gibi abone sayıların önem vermeye başlar.

Avatar fotoğrafırpdi | 02 Mart 2019 17:53

Biz korkunç ötesi yerli komediler, cinli minli uyduruk yerli korkular, aileler çocuklarını iki saat başından atsın da azcık avmde gezebilsin diye yapılan animasyonlarla sinema salonlarını dolduran bir ülkede yaşıyoruz. Şu Marvel’ları filan bile ağız tadıyla izleyemiyoruz ya dublajdan ya da 3D saçmalığı yüzünden. İnsanımız oraya film sevgisi için değil piknik yapmaya geliyor. Yiyor, içiyor, konuşuyor. Bu saçma sapan tiplere maruz kalmak da çok zor. Yani hiç uğraşmadan Netflix’ten filmi açıp izlemeye karşı olmam imkansız.

Ama onları da anlayabiliyorum. Yıllarca bu işe emek vermiş insanlar. Gözlerinin önünde Tv bitti. Sıra sinemada diye endişe duymaları normal geliyor. Bizim şartlarımızda yaşamıyorlar. Sinema en güzel sinemada izlenir diyorlar. Elbette TV filmi diye bir kavram var, oraya gitsinler Emmy için uğraşsın diyorlar. Yanlış bir şey yok gibi geliyor ama diğer taraftan Roma gibi bir film varken sırf bu yüzden Green Book’a ödül veriliyor. Yıl olmuş 2019. Bu da vahim bir durum.

Kısacası kafam karışık. Önce normal dağıtımcı gibi filmlerini gösterime sokacaklar, sonra da kendileri yayınlayacak. Yapacak bir şey yok gibi.

Avatar fotoğrafırpdi | 02 Mart 2019 17:55

Bu arada şu HBO haberi canımı acıttı. Umarım asılsızdır. Kendinize gelin yetkililer. :unamused:

Avatar fotoğrafıaytackara | 02 Mart 2019 18:04

Ben değişen düzende seçimin izleyiciye bırakılması gerektiğini düşünüyorum. Düzenlemeler getirilebilir ama Spielberg’ün söylediği hafif tabirle kıskançlık ve işgüzarlık gibi geliyor.

Engellemenin yolunu bulacaklarına rekabet etmenin yolunu bulsunlar. Ayrıca bir sorunu varsa Oscar öncesi konuşsaymış, eğer Roma bu kadar öne çıkmasaydı hiç de dert olmazdı herhalde. Aynısı Cannes’da da oldu. Adamların iş yapısı ve kuralları belli, niyeyse izin verip de uygulamaya koyduktan sonra sorun çık(arılı)ıyor.

Netflix sadece büyük bütçeli filmler çekmiyor. Bağımsız sinemayı, belgeselleri ve diğer içerikleri de destekliyor. Yarattığı fırsatları ve ekonomiyi görmemek de olmaz sonuçta. Netflix eşit değildir TV, dolayısıyla TV filmi değerlendirilemez.

Avatar fotoğrafıoktay_1907 | 02 Mart 2019 18:08

@rpdi dediklerin sonuna kadar katılıyorum bu arada HBO Haberi doğru.

dogukantevfikmeric | 02 Mart 2019 18:14

O değil de HBO ne ara AT&T tarafından satın alındı yahu? :D Bu AT&T ve Disney arasında “Devlerin Savaşı” konseptli bir tekelleşme savaşı izleyeceğiz bu belli oldu. Önümüzdeki yıl Warner Bros ve Disney iyice stream servisi işine atılsınlar daha neler neler olacak. Çok heyecanlı. :D

SONRADAN NOT: Bu yıl içinde tamamlanmış satış. Bu niye Disney-FOX kadar ses getirmedi acaba dünyada?

Avatar fotoğrafıaytackara | 02 Mart 2019 18:16

Onun alması ta Disney öncesi. Hatta Donald Trump taş koydu da rekabet kurulu sorun çıkardı falanla uzadı.

dogukantevfikmeric | 02 Mart 2019 18:24

Aynen orasını biliyorum işte en son. Tamamlandığını bilmiyordum. Haberde yeni sahipleri falan denince bir araştırdım ki bu yaz tamamlanmış 85 milyar dolara. :money_mouth:

Avatar fotoğrafıVesper | 02 Mart 2019 18:35

Spielberg zaten Oscar öncesi Roma aleyhine kampanya yapanlardan biriydi, Green Book’un kazanmasında onun da payı var. Tv filmi önermesi mantıklı değil ama Netflix’in de düzenleme yapması gerekiyor artık, madem o büyük ödülü almak istiyorsun o zaman Roma’nın vizyon takvimini biraz daha uzun tutman lazım.Hem öyle hem böyle olmuyor

Ondan sonra vayy efendim film Netflix’te ilk hafta şu kadar milyon izlendi diye haber çıkartıyorsun. Sadece Roma ve Birdbox mı yayınlandı Netflix’te, diğer filmlerinin de izleyici sayılarını paylaş o zaman, bir sürü kalitesiz film izledik. En sinir olduğum olaylardan biri de bu.

En büyük rezillik de Annihilation filmi sırasında yaşandı. Paramount ve özellikle de Skydance rezil filmlere yatırım yapıp o filmler de batınca, filmin yönetmeni Alex Garland’a baskı yapmaya başladılar. David Ellison denen soytarı filmin sonunu değiştir, izleyici başrol Natalie Portman’ın karakterini sevmeyecek, onu daha sevimli yap, diğer Hollywood filmlerindeki kadın karakterlere benzesin diye baskı yapınca Alex Garland bunların hiçbirini kabul etmedi. Stüdyo da film gişede tutmaz diyerek filmi Netflix’e sattı.(Geostorm’a servet yatıran adamlar diyor bunu) Alex Garland defalarca filmi büyük ekranda, en azından kendi ülkesindeki sinemalarda görmek istediğini belirtti. Böyle hoş olmayan örnekler varken Oscar’da yarışsın mı yarışmasın mı diye tartışmak da saçma. İlk önce bu gibi olayların önüne geçmek gerekiyor.

Ayrıca bu Netflix olayını tartışıyoruz da, seneye Martin Scorsese’nin filmi vizyona giriyor. Scorsese sinema konusunda en hassas olan isimlerden biri. Şimdiden de her türlü iddiasına girerim ki Irishman filmi Roma’dan çok çok daha uzun süre vizyonda kalacak. İşte o zaman kimse karışamaz Netflix’te yayınlanıp yayınlanmadığına.

Avatar fotoğrafıaytackara | 02 Mart 2019 18:43

Hem öyle hem böyle olmuyor düşüncesine katılmıyorum. Bence oluyor da eski düzeni korumak isteyenler nedeniyle polemik oranı fazla. Oscar’da yarışabilmek için vizyonda X hafta kalacak şartı yok sonuçta.

Netflix’in The Irishman’i daha uzun süre vizyonda tutacağının haberini daha geçenlerde çıktı. Her defasında vizyon süresini konuşanlara inat yapması makul. Ama online yayın platformlarının filmlerine geniş vizyon istemek benim açımdan mantıksız. Adamların nihayetinde bir iş modelleri var.

Scorsese de kafasındaki film için gerekli yüksek bütçeyi başka yerden bulamayınca Netflix’e gitti. Netflix olmasa film yayanda kalmıştı veya birkaç yıl daha rafta dururdu o senaryo.

Avatar fotoğrafıVesper | 02 Mart 2019 19:02

Oscar’da yarışabilmek için Netflix gösterimi öncesi Los Angeles’taki sinema salonlarından birinde vizyona girmesi gerekiyor. Bu konuda herkesin görüşü farklı, ben vizyon süresinin daha da artırılması gerektiğini düşünenlerdenim. Evde mi yoksa büyük ekranda mı izleyeceğine seyirci karar versin diyenlerdenim.

Niye hem öyle hem böyle olmuyor, madem yukarıdaki önerim iş modeline zarar verecek nitelikte o zaman tamam o modele devam et, ama sen gidip Irishman ile vizyon tarihini uzatıyorsun. Niye böyle olduğu da basit, Martin Scorsese yaşayan en iyi yönetmenlerden birisi, o film ile gelecek prestiji Netflix markası altında Oscar’a taşımak istiyorsun.

Netflix’in bu işi düzene sokması lazım artık. O yüzden sinemanın önemli isimlerinin açıklamaları önemli. Usta David Lynch de gelir yakında sahneye.

Avatar fotoğrafıaytackara | 02 Mart 2019 19:16

“Ama sen gidip Irishman ile vizyon tarihini uzatıyorsun.” + “Niye böyle olduğu da basit”

E ben de tam bunu diyorum. Çünkü şu anki koşullarda mecbur. Öteki türlü geçtğimiz Oscar töreninde yaşananlar oluyor işte. Spielberg dahil olmak üzere Netflix’i hala kabullenmek istemeyip eski düzeni koruma taraftarı olanların söylemleri filme gölge düşürüyor. Oy verenleri etkiliyor.

Oscar geçti, yakında Cannes sorunu tekrar başlayacak. Irishman girdikten sonra da bir tur onu konuşacağız. Martin Scorsese dahil önde gelen isimleri kendi bünyesinde toplamak için illa geniş vizyon sözü vermek zorunda değil ki. Niye versin? Adam yıllardır almaya uğraştığı bütçeyi verdi mesela.

Eğer Cuaron filmi olmasaydı Roma, Oscar’da bu derece öne çıkabilir miydi tartışılır. Çünkü az yukarıda da dendiği gibi Netflix’e orijinal proje bazında her sene bir sürü film geliyor. Adamların Oscar’a veya festivallere giden filmleri henüz sınırlı sayıda. Onlar da bunu artırmaya çalışıyorlar. Scorsese gibi isimleri de prestij ve daha fazla üye için topluyorlar bünyelerinde.

Oldu olacak dizileri de öncesinde bir kanalda vizyona sokma şartı getirelim. Geniş vizyonun şart görülmesi benim kafamda ona benziyor. Adam isterse soksun istemezse sokmasın, izleyici de canı nerede istiyorsa orada izlesin.

Avatar fotoğrafıoktay_1907 | 02 Mart 2019 19:39

Netflix’i Cannes de aynın şey ile karşılaştı türkiye de bence bir az kafa yapıların değiştirmeleri lazım. Oscar gibi Cannes gibi önemli ödül törenlerin de göstereceği filmler ilk önce sinema da normal dağıtıcı gibi gösterip vizyondan kalktıktan 3 ay sonra kendi platforumlarına koymalar lazım çünkü şu ana ki kafaya baya sıkıntı yaşayacaklar.

Avatar fotoğrafıVesper | 02 Mart 2019 19:46

Cannes sorunu çözülebilecek bir mesele değil bence. Oscar onların yanında melek gibi kalıyor, daha çok yuhlama haberi duyarız. Adamların hiç esnekliği yok maşallah.

Neyse herkesin farklı görüşleri var ama ortada bir gerçek var önümüzdeki 5 10 yıl bu tartışma etrafında şekillenecek, daha diğer streaming servisleri geliyor. Tartışma daha da büyüyecektir, AMC sinema zincirleri de bu filmleri salonlarında göstermek istemiyor, bence oradan da kural değişikliği gibi hamleler gelecek.

Ted Sarandos geçenlerde yaptığı ”Lawrence of Arabia filmini oğlum telefonunda izledi, hiçbir farkı yok.” tarzında sinir bozucu açıklamaları azaltırsa daha iyi olacak. Biz burada sinema hakkında tartışıyoruz ama adamlar da hayır işi yapmıyorlar sonuçta, milyarlarca dolar kazanıyorlar bu işten. Herkes kendi çıkarının derdinde. Bizdeki Organize İşler saçmalığı gibi. Bakalım daha ne tartışmalar çıkacak.

Avatar fotoğrafıaytackara | 02 Mart 2019 20:05

Cannes bence de zor. “Vizyondan sonra 36 ay boyunca dijital platformlara gelemez,” kuralı kadar açık bir sen gelme kuralı yoktur herhalde.

Bu arada ondan bağımsız, ben Fransız seyiricisini yuhlama açısından sevmiyorum. Emeğe saygı falan da değil, üslup hoş değil bana kalırsa. Roland Garros maçlarında da yapıyorlar aynısını.

Avatar fotoğrafıVesper | 02 Mart 2019 20:24

Benim sevmediklerim arasında zirvede her zaman US Open izleyicisi olmuştur ama katılıyorum bazen Roland Garros maçlarında da fazla saçmalıyorlar.

Cannes’da Netflix sembolü gelince falan yuhluyorlar da, benim unutamadığım yıllar önce Twin Peaks Fire Walk With Me filminin yuhlanmasıydı. Yuhh yani statta maç falan mı izliyoruz.

Avatar fotoğrafıoktay_1907 | 02 Mart 2019 20:56

Bunda 20-30 yıl sonra bile netflix’in sinemayı bitirebileceğin inanmıyorum artık. Ama 20-30 yıl sonra dönüp baktığımız da film sektör bakımından saygı gören bir stüdyo olabilir. Yani Steven Spielberg gibi yönetmenler ve sinema salonu sahipleri saygısın kazanmış. Oscar ve benzeri ödül törenlerine katılan hata ödül alan bir stüdyo olabilir.

Avatar fotoğrafıgomen | 02 Mart 2019 22:23

Atlanilan bir sey var.Sinema tarihine bakarsaniz iki buhran dönemi var.Birincisi tvlerin eve ilk girmesiyle baslayan ellili yillardaki dönem. Bunu aşmak icin renkli filme geçtiler.Bir de perdenin tümünü kaplayan o zaman adiyla cinemaskop diye de adlandirilan görüntü formatina Ikincisi de yetmişli yillarda yaşandı .Sinemadan iyice uzaklasan izleyiciyi, yildiz savaslari filmi büyük kalabalıkları tekrardan salonlara çekmeye basardi.Bu yeni bir dönemin başlangıcı oldu sinema için Genç nesilleri
daha cok sinemaya ilgi duyduklarini keşfedip tekrardan ilgiyi arttirdilar. Bence bu üçüncü nün ayak sesleri.Son yillarda ıçi boş filimlerle izleyici çok karsilasti. Izleyici sayilarinda hatiri sayılır düşmeler var.Teknoloji baya zorluyor..DVD nin çıkış tarihinin bile uzun süre büyük studyolarin baskisiyla ertelendiği soylenir.Uc boyutlu tvlerin fiyasko olmasi uc boyutlu filmlerin tvler de gösterime sokulmamasi.Hep bir korku var.Torentlerden film indirmenin önüne zaten bir türlü geçemiyorlar Kapitilist sistem kârlı olan işi yapar.Zaten korkularida bu. SInema tabi ki ölmez ama salonlarda film izlemenin hoş bir nostalji olarak kalacağı gerçeğini değiştirmez,bugünden yarina olmasa bile.

.

dogukantevfikmeric | 02 Mart 2019 23:17

@gomen: Atladığın çoook büyük bir nokta var yalnız. Zaten sinemayı bütün dünyada ayakta tutan şey içi boş filmler. Yani içi boş saçma sapan filmler bütün dünyada gişe sıralamasının en tepesinde zaten. İzleyici sayıları da son yıllarda sürekli rekor kırıyor. Hem ülkemizde hem de dünyada sürekli bir film bilmem kaç milyon barajını geçiyor. Bilmem kaç milyar barajını geçiyor. Şimdi iki örnek vereceğim. Hoobs & Shaw filmi içi boş, kuru aksiyon olacak ama 1 milyar gişeyi geçmesi kesin. Aynı şekilde ülkemizden de Recep İvedik’i örnek gösterebilirim. İçi boş bir film olmasına rağmen ilk haftasında 3-4 milyon seyirciyi yakalayacaktır. O yüzden asıl kaliteli filmler artarsa sinemada film izleme sayısı düşer ve opera gibi, jazz müzik gibi sadece elit tabakanın izlediği bir şeye dönüşür sinema. Onu da emin ol sen bile istemezsin. Ayrıca kapitalist sisem demişsin ama sinema bütün dünyada kapitalizmin kalbidir. He sen torrentten film indirmek çok solcu bir davranış, antikapitalistçe falan dersen o dediğin çalmak oluyor ve antikapitalistlik değil anarşizme hizmet etmiş oluyorsun. Diğer türlü Netflix sanki kapitalizme hizmet etmiyormuş gibi konuşmuşsun en çok da ona güldüm. Yani sana seçme şansı sunuyorlar sadece. Hangi yolla kapitalizme hizmet edeceğin senin tercihin.

Ben ne yapıyorum diyorsan hem Sinemia ile istediğim zaman sinemaya gidiyorum. Hem Netflix hem beIN Connect üyeliğim var hem de torrentten film dizi indirip veya Popcorn Time’dan stream edip izliyorum. :D Neyse yeter bu kadar ötmem.

Avatar fotoğrafıoktay_1907 | 02 Mart 2019 23:52

A group of Academy members led by Steven Spielberg is pushing to require movies to have an exclusive theatrical window of at least four weeks to be eligible for major Oscars https://t.co/lGkcK950iE pic.twitter.com/bJ63g0mbqi

— The Hollywood Reporter (@THR) March 2, 2019

Avatar fotoğrafıgomen | 03 Mart 2019 01:23

@Dogukantmeric Guzel kardesim sinirlenme Bu konu bugun abd de konuşuluyor. Ben kalkip kafamdan uydirmuyorum.Adamlar sinemanin gelecegini masaya yatırmışla.Bak o büyük stüdyoların nerdeyse hepsi stream olayina giriyorlar.Sinema salonlarını lunapark eğlencesine çevirirsen giden olur tabi.Film sayilarinda düşüş var.Bazi filmlerin parasini yurt disi satislatla cikarabiliyorlar.Ben sana gerçek sinemadan bahsediyorum.Gercek sinema seyircisinden.Sen lafı nerelere çekiyorsun

Avatar fotoğrafımeorman | 03 Mart 2019 12:26

İnsanların sinemaya gitmesinin asıl nedeni filmi hemen izlemek istemesidir. Merak ettiğin, her yerde reklamını gördüğün, herkesin konuştuğu filmi izlemeyi de erteleyemezsin yani.
Bu sene Avengersı sinemalarla aynı anda youtubea koyalım bakalım kaç tane insan büyük ekran için sinemaya gidecek? Gitti 2 milyar doların 1,5 milyarı.
Tamam sinema bir deneyimdir ama bu sene oscarı kazanan Green Book için sinema deneyimine çok mu gerek var allasen. Bu oscar tayfasının derdi çoğu kavgada olduğu gibi paradır. Kuralı 4 haftaya çıkarmak isteyenler, çok bariz bi şekilde film çekmek isteyenlere alternatif olan bir platformun önüne taş koymaya çalışıyor. Ve sorsan bunlar film sanatına gönül vermiş insanlar. Para insanları böyle iki yüzlü yapar işte. Bir film sinemada yayınlansa da filmdir yayınlanmasa da. Ve oscar da filmlere ödül veriyordu galiba.

‹ Önceki Yorumlar 1 … 164 165 166 167 168 … 216 Sonraki Yorumlar ›

Yorum yapabilmek için giriş yapmış olmalısınız.

Tüm diziler

girişkayıt

Kim ne demiş ayol?

  • Taylor Sheridan'ın...
    4
  • 2024-2025 Amerikan...
    348
  • ITV'den Mia McKenn...
    1
  • Steven Knight dram...
    7
  • The Boroughs adlı ...
    3
  • 9-22 Şubat 2026 Re...
    3
  • Kevin Costner ve M...
    4
  • Netflix dizisi The...
    59
  • Sterling K. Brown ...
    52
  • 2026 Sezonu İlkbah...
    32
devamı
İzlemediğiniz 5673 yeni video var
  • Bildiri Gönder
  • Yeni bildiri gönderin
  • Yazarken nelere dikkat etmeli?
  • Yazı nasıl yazılır?
  • Önemli Başlıklar
  • Ayrıntılı Yazılar
  • Televizyon Sözlüğü
  • Yazarlara Öneriler
  • ABD’de Yayın Akışı
  • 2026 İlkbahar-Yaz Takvimi
  • 2025-2026 Sonbahar-Kış Takvimi
  • Reytingler
  • ABD Kablolu Kanal Dizilerinde İptal/Devam Durumları
  • ABD Ulusal Kanallarında İptal/Devam Durumları
  • 2025-2026 Yenileri
  • Yeni Dizi Projeleri
  • Netflix Dizileri/Projeleri
  • Çok Tutulan Yazılar
  • Oylama
  • Bildiri Önerileri
  • Reytingler Hk. Sık Sorulan Sorular
  • Gelecek Program
  • Teknik Abiler

RSS

  • Yazılar için RSS
  • Yorumlar için RSS
  • Kısa haber için RSS
Aşağı İn Yukarı Çık

©  22dakika Altyapısı: Pilli (2006 - 2012), Özgür Yazılım A.Ş. (2013 - )