- 5 Onay: A Good Girl’s Guide to Murder, The Artful Dodger, Star Wars: Visions, Dinosaur, Zamanın Kapıları
- Javier Bardem, Apple TV+ dizisi Cape Fear'ın başrolüne geldi.
- 3 Onay-3 İptal: After the Flood, The Couple Next Door, Parish, Sunny...
- 11-17 Kasım 2024 Reyting Durumları / Yorumları
- Netflix dizisi 1992, 13 Aralık'ta geliyor.
- Disney+, eski ve yeni dizileri ile 2025'e hazır.
- HBO ve Max, 2025'e eski ve yeni bir dolu program ile giriyor.
- 4-10 Kasım 2024 Reyting Durumları / Yorumları
- 7 Onay, 3 Uzatma: Outer Banks, Tomb Raider, Ludwig, NCIS: Origins, Georgie & Mandy’s First Marriage...
- Netflix mini dizisi Cassandra 6 Şubat 2025'te geliyor.
- Stephen Amell, Crave dizisi Underbelly'nin başrolüne geldi.
- 28 Ekim-3 Kasım 2024 Reyting Durumları / Yorumları
- Netflix'in casus gerilim dizisi Bone Palace'ın çekimlerine başlandı.
- Squid Game'in 2. sezonundan tanıtım fragmanı geldi.
- Graceland hortladı (sayılır)!
- 21-27 Ekim 2024 Reyting Durumları / Yorumları
- 11 Onay: Slow Horses, Shrinking, Matlock, Rick and Morty, BEEF, Virgin River...
- Mike Flanagan'ın Carrie uyarlaması Amazon'da yapım aşamasında.
- Disney+ dizisi Light Shop 4 Aralık'ta başlıyor.
- Paramount+'ın Star Trek projelerinden haberler var.
yorumlar
Bana TTNet’ten değil de bizzat Twitter’ın kendisinden oluyor gibi geliyor. Çünkü telefon uygulamasında pek de bir sorun görmüyorum.
Alıntılar falan da bazen bozuluyor, bu da internet bağlantısıyla alakalı gibi gelmiyor.
Meraklıları için 55. SİYAD Türkiye Sineması Ödülleri kazananları:
En İyi Film: Kurak Günler
En İyi Yönetmen: Emin Alper | Kurak Günler
En İyi Kadın Oyuncu: Farah Zeynep Abdullah | Bergen
En İyi Erkek Oyuncu: Selahattin Paşalı | Kurak Günler
En İyi Yardımcı Kadın Oyuncu: Jale Arıkan | Kerr
En İyi Yardımcı Erkek Oyuncu: Erol Babaoğlu | Kurak Günler
En İyi Senaryo: Emin Alper | Kurak Günler
En İyi Kurgu: Özcan Vardar & Eytan İpeker | Kurak Günler
En İyi Görüntü Yönetimi: Christos Karamanis | Kurak Günler
En İyi Müzik: Stefan Will | Kurak Günler
En İyi Sanat Yönetimi: Natali Yeres | Kerr
Dijital Platformda Gösterime Girmiş En İyi Film: İki Şafak Arasında | MUBI
Twitter’ın “Bir hata oluştu fakat endişelenme gerek yok, senden kaynaklanmıyor” sorunu çözülmüş gibi duruyor.
TRT’nin açacağı dijital platform uluslararası tipteymiş.
– Latin Amerika, Orta Doğu ve Kuzey Afrika (MENA), Avrupa’nın bir kısmı, Hindistan ve Pakistan’da bu yıl içinde açılacak. Türkiye’de de tabii.
– Henüz ismi resmi olarak duyurulmayan dijital platform hibrit modelde yayında olacak. Yani hem reklamlı hem de ücretli üyelik seçenekleri bulunacak.
– Platformun açılışında 20 ila 30 yeni yapım yer alacak ve onları her yıl en az 30-40 özel yapım takip edecek.
– Dizi bölümleri 40-50 dakika aralığında.
Kurak Günler’i Netflixcim Türkiye almış. 19 Mayıs.
“Bugün, #CinemaCon‘da Pixar, Marvel gibi alt stüdyoların da dahil olduğu Walt Disney paneli gerçekleştirilecek.
Duyuru haftasında olan Netflix ise gün içinde dizi projeleriyle ilgili yeni detaylar, yeni sezon onayları gibi pek çok paylaşımda bulunacak.”
TRT’nin dijital platformunu 2 Mayıs‘ta tanıtacaklarmış. Yayınların ise 5-6 gün içinde başlaması bekleniyor.
İlk aşamada ücretsiz, Eylül ya da ekim ayına kadar bu şekilde devam edecek olan platform daha sonra ücretli olacak demiş Sina Koloğlu. Variety’de reklamlı+ücretli reklamsız demişlerdi. Yine nerede ne karıştı acaba.
“TRT Uluslararası Dijital Platformu tabii 7 Mayıs’ta açılıyor!”
Tabii ne ya?
Tabii – Genel Tanıtım
Başlamışken ekleyeyim:
— “Tabii” için gönderilen tanıtım bülteni
— Şurada 20 dizi için yayınlanan posterler var.
TeReTabi
Tina Turner, vefat etmiş.
Merve Dizdar, Cannes’da En İyi Kadın‘ı aldı. NBC filmiyle.
Harika! da, ben youtube’dan canlı diye bişey izliyorum saf saf, hala kırmızı halı veriyo?
Az önce RARBG siteyi suratıma kapattı. Ben şok.
Ted Lasso ile kapanışı yaptım
Daha dün gece bir sürü bir şey çektim.
‘2022’de gösterime giren 72 Türk dizisinin muhtemelen yarısı ilk sezonunu tamamlamadı. Burada işe yaramazsa, uluslararası alanda da işe yaramayacaktır’.
“Türkiye, bir dizinin yedinci bölümünde devam edip etmeyeceğini bildiğiniz dünyadaki tek ülke”
“Ay Yapım Drama Geliştirme Müdürü Erdi Işık, son altı yılda toplam 65 şirketin yedi ana televizyon kanalı için 251 dizi ürettiğini ortaya koyduğunu söyledi. Dijital platformlarda 2017 yılından bu yana sayının 128 olduğunu belirtti. Işık, toplamda 379 dizinin üretildiğini ve bunun 15 bin saat olduğunun altını çizdi.”
Tolga Karaçelik’in yeni filmi The Shallow Tale’de Steve Buscemi, Britt Lower ve John Magaro rol alıyormuş. Bir yazarla seri katilin arkadaşlığı üzerine.
03.03.2023’te ülkemizde vizyona giren Creed 3 Prime Video’ya gelmiş.
Alla alla. 5 ay yasasına ayıp olmuş.
Bunu yazmazsam çok içimde kalır.
Twitter’daki @ilktwitler hesabı “Merak ettiğiniz İlk Tweetleri sorabilirsiniz.” diye bir tweet atmış. Birisi de altında “Kurtlar Vadisi” demiş.
Özellikle kontrol etmedim ama dediğine göre içinde “Kurtlar Vadisi” geçen ilk tweet bizimkisi. Şu haberin tweetlenmesi.
Kullanıcı adı 22dakika olduğuna göre bir dönem yapılan otomatik paylaşımlardan birisi herhalde. Kasıtlı olarak Twitter’da Kurtlar Vadisi’nin (Pusu) başladığını tweetlediğimizi hayal edemedim
Tweetin şu an 24 beğenisi var. Yanlış görmüyorsam 9 da takipçi gelmiş o tweetten beri.
Accık istatistik:
“Türkiye’de dijital platformlara altı yılda toplamda 137 dizi yapıldı. Bu 137 dizinin 97’si son iki yılda yayınlandı. Toplamda 10 dijital platform orijinal dizi üretirken prodüksiyon şirketi sayısı ise 72.
2023 yılının altı ayında 40 dizi yayınlandı ancak bunlar dahil değil. Altı yılda dijital platformlarda toplamda 1319 bölüm orijinal dizi yayınlandı. En fazla sayıda orijinal diziyi bluTV (45) yayınlarken gün bazında perşembe ve cuma günü tercihi dikkat çekiyor.
137 sayısı dizilerin toplam sezon sayısı. Yani her sezonu bir dizi olarak kabul ettiğimizde ortaya çıkıyor. Benzersiz dizi sayısı ise 96. Bu 96 diziden 69’unun ömrü bir sezon sürdü. Yani dizilerin %70’i tek sezon yayınlandı. “
* Birden fazla dizi yapan şirket sayısı 13.
2 dizi -> 8 şirket
3 dizi -> 1 şirket
4 dizi -> 1 şirket
5 dizi -> 3 şirket
2023 yılında “Tabii”yi (72 sayısına dahil olmayan 24 farklı şirket) hesaba kattığımızda şirket sayısı fazlasıyla artacak.
* (Netflix, BluTv, Disney, Exxen, Gain, Bein Connect, Puhu, Fox Play, Vodafone Tv, Kanal D Web – 2022 sonuna kadar olan veriler olduğundan ‘Tabii’ dahil değil -)
BU Elon Musk harbi ağır mal bir adam. . Aklını kullanan 2-3 şirket Musk iyice batırmışken yürür gider,çünkü bu tepki gösterenleri çekecek kendine.
iyi olabilir.
Baktım ama bulamadım 22 dakika’nın adresini.. Threads’e giriş yapmadık herhalde..
Akım oldu resmen…
Instagram hesabını shane kullandığı için bu konuda fikri önceliğin onda olduğunu düşünüyorum ben şahsen İkisi biraz fazla iç içe anladığım kadarıyla.
Zaten oradaki kullanıcı adımızı veriyorlar. Oradaki takip listemizi aktarabiliyoruz falan. Üstelik henüz Web sürümü diye bir şey de yok sayılır. Telefondan yürüyor resmen. Insta hesabı elinin altında olan birinin kaydolması daha kolay olur.
18:30’da Emmy adayları belli oluyor sayın/sevgili/kıymetli/değerli seyirciler.
Bilet fiyatlarına girmeden başka bir noktaya değinmek istiyorum. Paribu’nun sistemindeki Türkçe afişte
Barbie’nin “She’s everything, He’s just Ken” sloganı “Bu, her şey. Bu, sadece Ken.” diye çevrilmiş halde.
Mükemmel bir saçmalık olduğu için eklemek istedim.
Her blockbuster geldiğinde bir zam geçiriyorlar ama nereye gidiyor bu böyle? Indiana Jones’un geldiği haftasonu, saat 3’te, Mecidiyeköy’ün göbeğindeki salonda sadece 2 kişiydik. Max 2 ay sonra internete düşecek şeylere bu kadar para ödemeyeceğimizi bilmiyorlar mı? Gittikçe seyirci sayısının düştüğünü görmüyorlar mı? Ne yapmaya çalışıyorlar vallahi çözemiyorum.
Ben bu Barbie olayını anlayamadım. Galiba çok yaşlandım.. Niye bu kadar çok konuşulup videolar falan çekiliyor anlamış değilim.. Ülkece +50 yaşındaki insanları gündüz evlilik/kaçırılma/aldatma programları ile kaybettik/kaybediyoruz, Ergen kesimi ise malum sosyal medya platformları ile kaybettik/kaybediyoruz..
Ben bugün Barbenheimer yaptım.
Oppenheimer, Nolan’ın son dönem filmlerine göre daha iyi, doğru. Cillian Murphy, Robert Downey Jr. ve Emily Blunt diğerlerine göre sivrilmiş haliyle.
Yalnız ağır ilerleyen temposu, iki filmi tek potada eritircesine ilerleyen senaryosu sağ olsun film beynimi yedi. 3 saatlik süresine biyografik açıdan ne var ne yok sığdırmaya çalışmış ve kendi usulünce git-gel derken beklediğimden daha dağınık kaldı.
Ayrıca müzikleri belki iyi olabilir ama gerilim vermeyi geçtim, aksine kullanım biçimleriyle kulağımı tırmaladı ve artık rahatsız etti. Gerçek hayattan ismen bildiğimiz önemli isimleri karşımızda görmek fena olmadı.
Bu arada Nolan Bey yine kadın karakterleri iyi yazamamış… Florence Pugh tarafı ne kadar çalıştı tartışılır. Kitty’yi yükselten de Blunt oldu. Bir de Dane DeHaan ve Alden Ehrenreich’e sevgiler.
——————————–
Barbie bence mis gibi film. İlla birini seçeceksem bunu seçerim. Vermek istediği mesajları, tanıdık olsa dahi fazla göze sokmadan ve sıkmadan verdi. Bayağı özenli çalışmışlar, belli oluyor.
Zayıf tarafı finaliydi. Belli bir noktadan sonra ne yapsak olmuşlar da bu çıkmış sanki. Kendini ve yeri geldiğinde Mattel’i eleştirme biçimleri de hoştu mesela. Yalnız Will Farrell’li sahnelere yer yer göz devirdim.
Oppenheimer’da olduğu gibi burada da her kapıdan tanıdık birinin çıkması işime geldi. Yine de içlerinde en iyisi söylendiği gibi Ryan Gosling. O yüzden Gosling’e bir yerlerde adaylık/ödül verseler herhalde niye demem. Ayrıca America Ferrera’ya da sevgiler.
Bir de içimde kalmasın, olur da devamı gelecekse bir sonraki filmde umarım “bu kadar” agresif bir tanıtım kampanyası yapmazlar. Çünkü her şeyin bir şeyi var…
Ben ilk olarak Barbie’yi izledim, for sure. O agresif kampanyadan mümkün olduğunca uzak kaldım. Fragman bile izlemedim doğru dürüst. Greta’cığıma güveniyordum ama belli bir beklentim yoktu o yüzden. Ve bayıldım. Son zamanlarda izlediğim en eğlenceli filmdi. Sırf bu bile yeterli. Bakmalara doyamadım, America Ferrera’yı nasıl özlemişim, eski bir dost görmüşçesine mutlu oldum. Rolünün büyük olacağını bilmiyordum.
Oppenheimer’ı pazar izleyeceğim. Onun da fragmanına falan çok bakmadım ama o kadar tahmin edebiliyorum ki, 55 farklı zaman çizgisi, müzikler, dım dım dım… Hakkını yemeyeyim, Tenet’e kadarki her filmi çok iyi ya da iyidir ama şu saatten sonra yeni bir şey sunacağına pek inanamıyorum. Bekleyip görelim.
Türkiye’de 21-23 Temmuz hafta sonu gişe sonuçları:
Barbie – 397.247 (Temmuz ayının en iyi açılışı)
Oppenheimer – 360.041 (Temmuz ayının en iyi ikinci açılışı)
Maksimum reytingin 3 olduğu yaz sezonu hala tam olarak bitmemişti üstelik.
Online izlemeleri de katarsak katlamıştır bu rakamları. Dün Youtube Canlı Yayında 400.000’i hatırlıyorum sanki. Şu anki izlenmesi de 4.8 Mio olmuş.
Variety’nin analizine/analizine göre 2020-Ağustos 2023 arasında en çok dizi iptal edenler:
• Max – 26.9%
• Disney+ – 21%
• Paramount+ – 17%%
• Hulu – 15.2%
• Netflix – 10.2%
• Peacock – 10%
• Prime Video – 9%
• Apple TV+ – 5%
– Yıllar ilerlerken sadece Netflix daha az dizi iptal eder hale gelmiş.
– Diziler -dijital ya da TV- ilk sezonlarında daha fazla iptal ediliyormuş.
– TV/Lineer taraf dijitallere göre bir tık daha sabırlıymış iptal ve şans verme konusunda.
İptalleri ile artık meşhur olan Netflix’in aşağılara düşmesi ilginç, Max 2 yıldır sapıttı zaten.
Apple TV+ tam da tahmin ettiğim bir oranla gelmiş, (Shantaram iptal olanlar arasında olmasaydı keşke) En az izlenen platformdur ama kaliteli dizi sayısı da çok fazla.
Yazıda ona da biraz açıklama getirmişler hatta.
“Netflix’in iptalleri göze batsa da yayınladıkları dizi hacmi fazla ama Peacock’ta o kadar dizi yok. Ayrıca Apple lisanslama yapmadığından sadece kendi dizilerini yayınlıyor.”
gibisinden.
Cinerverse’ten haberim yok ama haftaya Kuru Otlar Üstüne’nin baktığım yerlerde fiyatları çok fena. Pis bir zam geliyor haftaya fyi.
Bunu bir ara ben de fark ettim. Sevgili Büyülü Fener de yapıyor.
Bu sefer Marvel’ı beklemeyip NBC’ye denk getirdiler.