Emmy Ödülleri’ni Kim Nasıl Veriyor? | Emmy’lerdeki Komedi Adayları Neden Artık Komik Değiller?
57 yorum dkamoy 28 Haziran 2011 15:12
Bu yıl verilecek olan 63. Emmy Ödülleri‘nin adayları 14 Temmuz’da açıklanacak. Kazananları, 10 Eylül’de yapılacak olan ödül töreninde öğreneceğiz.
Bir Amerikan kuruluşu olan Televizyon Sanat ve Bilimleri Akademisi (Academy of Television Arts and Sciences) tarafından verilen ödüllerin aslında bizi ilgilendirenlerine (Amerikan dizilerine verilenlerine) Primetime Emmy Ödülleri deniyor. (Emmy’lerin tarihçesini merak edenleri şöyle alalım.)
“İyi hoş da, bu Emmy’lerin oylama aşaması nasıl oluyor, kimin en iyi olduğunu kim seçiyor?” diyenlerdenseniz, gelin birlikte inceleyelim ödüllerin kim tarafından, kimlere ve nasıl verildiğini. Ardından da komedi dallarının son yıllardaki perhiz ve lahana turşularına göz atalım.
Emmy ödülleri için akademinin belirlediği ve her sene aşağı yukarı aynı olan bir kural seti, prosedür ve takvim var. Özetle şöyle işliyor:
- Adaylar adaylıklarını kendileri belirliyorlar. “Ben şu dalda şu eserimle, oyunculuğumla, dizimle adayım” tadında bildiriyorlar Akademi’ye adaylıklarını.
- Akademi’nin an itibarıyla 15.000 kişilik bir üye listesi var. Aday olanlar, belli bir tarihte bu üyelere açıklanıyor ve belli bir süre boyunca her üyenin kapalı oylama yoluyla oyu alınıyor.
- Bu oylama sonucunda biz Akademi üyesi olmayan fanilere duyurulan -kategori başına iki elin parmaklarını geçmeyen sayıdaki- adaylar belli oluyor (bu yıl 14 Temmuz’da duyurulacak).
- Akademi’den bazı üyeler jüri olmak için gönüllü oluyorlar. (Jüri adayı olabilmek için elbette bir dolu kural var. Kural setinin “Emmy Judging Panels” başlığı altında bulabilirsiniz.)
- Bu jürilerin oyları ile de kazanan belli oluyor ve ödül töreninde açıklanıyor. (Bu yıl 10 Eylül’de.)
Geçen yılın adaylarının videolarından…
Peki mesela ya bu jüriler, aday olan tüm eserleri izlemedilerse diye merak edenler için ufak bir not : Adaylar, eserleriyle ilgili kesitleri (dvd formatında) Akademi’ye sunmak zorundalar. Mesela bir oyuncu belli sahnelerdeki performansını “bunlar benim tüm sezon boyunca yaptığımı güzel temsil eder” diyerek 10 dakikaya sığdırılmış bir video olarak gönderiyor jüriye. Onlar da o sahnelere göre karar veriyor. Örneğin, geçen yılın en iyi erkek drama oyuncusu adaylarının sundukları 10’ar dakikalık videoları şurada bulabilirsiniz. Hatta, bu yılki aday adaylarını da şurada izleyebiliyoruz.
Bütün bu ahval ve şerait içinde, dizi dünyasının Oscar’ları olarak anılan Emmy ödüllerinin özellikle son birkaç yıldır komedi dallarında pek de komedi olmayan dizileri önümüze sıralıyor olması, sadece bizlerin değil başkalarının da dikkatinden kaçmıyormuş. The Hollywood Reporter’ın şu makalesinde bu konuya değinildiğini görünce, yazıdan bazı parçaları paylaşmak istedim.
THR yöneticisi ve eleştirmen Tim Goodman, yazısında “Oy verenler, adaylarını belirlemeden önce, gülünç olanla dramatik olanı birbirinden ayırmalılar ki “komedi diziler” kategorisi, ismine ihanet eder hale dönüşmesin” diyor.
Yarım saatlik tüm Showtime dizilerinin (Weeds, United States of Tara, The Big C, Nurse Jackie), HBO’nun Entourage‘ının aslında komik değilken aday olmalarını eleştiren yazar, “Glee de komedi dalından aday olmayı tercih ediyor, ama ne yazık ki o da komik değil” şeklinde konuşarak duygularımıza tercüman oluyor.
İşte size ilgili makaleden alıntılar :
Bu yıl komedi dalında ödül toplaması beklenen The Big C komedi mi, drama mı?
İşin gerçeği, HBO’nun yarım saatlik dizisi Entourage En iyi Komedi dalında 3 yıl üstüste aday oldu ve her seferinde de haklı olarak ödülü 30 Rock’a, gerçek bi komediye kaptırdı. Elbette, Entourage’la 30 dakikanın nasıl geçtiğini anlamıyor olabilirsiniz ama bu diziyi izlerken gerçekten de yüksek sesle gülüyor musunuz? Gerçekten..?
Emmy’lerin bu kategorisinin problemi de bu. Bu diziler yarım saatlik dramalar oldukları için ya da Glee gibi 1 saatlik her ne iseler o yüzden komedi dalında aday gösteriliyorlar. Dizinin birinin kendisini komedi dalında aday gösteriyor olması, onun gerçek komedi olduğu ve komik olduğu anlamına gelmez.
Ya da bir dizi bir adaylığı hakediyor diye…
Bu işin bu kadar kirlenmesinin suçu kablolu kanallarda. Harika bir fikirle, kağıt üzerinde “kara mizah” diye tarif ettikleri 30 dakikalık tomarları sitkomların yerine sunmaya başladılar. Bu yarım saatler, aslında birer drama olan dizilerin biraz mizah unsuru eklenerek sunulmasıydı. Ayrıca bu dizilerde çok ünlü oyuncuları oynatarak oyuncu kategorilerinde oylamaları etkilemeyi garantilediler.
Neyse ki yıllar boyunca genellikle daha komik diziler hüküm sürdü.
Geçen yılın komedyen aktris adayları
Ama bu kateoride pis bir koku var. Emmy’ler için oy verenlerin gözleri, ünlü oyuncuların gücü ile büyüleniyor (ki bu güç, kablolu olmayan kanalların sitkomlarında genelde yok). Kim komedi dalında aday olan dizilerin başrollerindeki Edie Falco, Toni Collette ve Laura Linney üçlüsünü gözardı edebilir? Bu isimlerin kendileri bile insana Emmy ödül törenini izlettirir.
Falco’nun sinirli hali, Collette’in dönüşümü ve farklı karakterleri sunuşu; Linney’in yaklaşan ölüm karşısında çileden çıkışı hayranlıkla izlenecek şeyler. Ancak, şöyle bir bakışta bile bunların muhteşem performanslar değil, şaşırtıcı dramatik dönüşler olduğu anlaşılır. Bunları 30 Rock‘ta Tina Fey‘in kendinden nefret eden Liz Lemon’ı veya Raising Hope‘ta Martha Plimpton‘ın pejmürde sarkastik Virginia Chance’i ile karşılaştırmak mümkün mü?…
Emmy için oy verecek olanlar, yıldız oyuncu yoğunluklu yarım saatlik ama komik olmaya çalışmayan, bunun üzerine kurulu olmayan kablolu dizileri karşısında bir standart oturtmalı. Aynı prensibi Glee’ye de uygulamalılar.Lynch‘e aktris kategorisinde adaylık verin ama bilin ki Glee öncelikle bir müzikaldir, daha sonra bir pembe dizi, sonra bir drama ve evet, en son olarak da bir komedidir.
Glee ekibi 2010’da Ryan Murphy’nin ödülüne doymaya çalışırken
Bu diziler (Glee, Nurse Jackie vs.), It’s Always Sunny in Philadelphia, Louie, Archer, Raising Hope, Parks and Recreation, Community, The Middle, The Big Bang Theory ya da sizi gerçekten güldüren başka herhangi bir komedinin önünü tıkıyorlar.
Akademi üyeleri, kendi koydukları kurallar yüzünden hoş olmayan bir duruma sürükleniyorlar. Diziler drama yerine komedi dalında aday olmayı seçebildikleri için, oy verenler de bir ikilemde kalıyorlar. Bu kablolu yıldızlarını ya da Glee çocuklarını işin içinden çıkarttığın anda, Emmy’lerin çekiciliğini sönükleştirme riskine girme ihtimalin var….
Geçen yıl 3 komedyen aktris Tina Fey, Amy Poehler ve Julia Louis-Dreyfus‘un; 2 süper aktris olan Edie Falco ile Toni Collette karşısında (Glee’den Lea Michele de adaylar arasındaydı) nasıl yarışacakları birer muammaydı. Çoğunluğun tahmin ettiği gibi Falco götürdü en iyi komedyen aktris Emmy’sini. (çevirenin notu : Hatırlarsanız, Falco ödülü alırken şaşkındı ve “ben komik değilim ki” demişti.) Collette de aynı ödülü önceki sene almıştı.
Collette (2009)
Lynch ile Falco (2010)
Ne sebeple olursa olsun -muhtemelen belli bir yaştaki şahane aktrisler, kabloluda başı çektiğinden olsa gerek- bu acayip eşleşme genellikle erkek adaylarda sözkonusu olmuyor. Geçen yıl Glee’den Matthew Morrison‘ın en iyi erkek komedyen adaylığı dışında çoğu aday ve kazanan komik aktörlerdi. Ve cidden, Morrison, Glee’de hiç komik bir şey söyledi mi?
Bu yıl Akademi’nin saygın üyelerinin bu tek basit gerçeği hatırlayacağını umuyorum : Bu bir komedi kategorisidir. Eğer bir komedi gerçekten iyiyse, sizi güldürüyordur. Bunu göz önünde bulundurun.
Yatık yazı ile paylaştığım çeviride sürç-ü lisan ettiysem affola diyor ve ekliyorum; umarım oy verenler Tim Goodman’ın bu haklı çıkışlarını duyarlar ve komedyen olmaya soyunanlardan yana kullanırlar oylarını. İlerleyen yıllarda, Showtime’ın ve diğer kablolu kanalların bu yarım saatlik tadına doyamadığımız dramalarını ve oyuncu kadrolarını komedi değil drama dallarında yarışıp, kazanırken izleyebilmek dileklerimle…
yorumlar
@mucho: Yüklenmesi uzun sürüyor ama ben videolara tıkladığımda ayrı bir sekmede bir reklam sayfası açıyor. Sonra da orjinal sayfada oynatıyor.
mucho’dan başka şuradaki ve şuradaki videoları göremeyen ya da benden başka görebilen var mı?
Gayet rahat izlenebiliyor; http://emmytapes.webs.com sitesi açılıyor ayrı bir sekmede. Bir ödültörenisever olarak aday adaylarının videolarının izlenebilirliğinden hiç haberim yoktu; çok müteşekkirim (:
Ben de izleyebiliyorum sorunsuz. breaking baddir, losttur, dexterdir vs.
@dkamoy suan bende acabiliyorum. Sanirim o anda bende veya sitede teknik bir sorun vardi.
hiiiç katılmadığım bir yazı olmuş. bi kere 30 dakikalık diziler hem prodüksüyon hem senaryo hem oyunculuk olarak sitcomlardan fersah fersah ötede. asıl önü tıkanan 30 dakikalık diziler. dramada ödüller büyük networklere gidemiyor bunun acısını komedi dizilerinden çıkarıyorlar.komedi aktrislerine gelirsek ben edie falconun stiline hasta olsam da objektif değerlendirirsek laure linney bu sene en garanti ödüllerden birini alacak. çok net şekilde o dalda aday olabilecek herkesten daha iyi oynuyor.big c komedi mi drama mı konusuna gelirsek 30 dakikalık diziler komedi değil ona katılıyorum. ama drama da değiller. kara mizah soslu dramadyler. hele big c de müthiş bi kara mizah var.aslında ödüllerde de dramedy kategorisi yapsalar 30 dakikalık dizileri, burn notice, chuck gibi aksiyon komeleri de buraya alsalar daha iyi olur. nasıl ki komedi ödülleri drama ödülleri yanında 2. sınıf muamelesi görüyorsa bu dramedy ödülü olsa sitcomlar bu sefer 3. sınıfa düşer. kategori adını komedi-müzikal yapıp sitcomların yanına glee yi de koyarsak her şey çözülür bence. her sene 30 rock ve tina fey alsın o ödülüo değil de breaking bad’in olmadığı bu sene dramada en iyi erkek oyuncu ödülünü kim alacak onu konuşalım daha iyi. 4 senenin en iyi performansını gösteren john hamm mi oynadığı karakterlerle bütünleşen steve buscemi mi bu senenin olayı burada. gerisi belli az çok
Şu dramedi kategorisi olayına -öyle bir şeyin gerçekleşme ihtimaline pek inanmasam da- sonuna kadar katılıyorum. Hatta şuradaki yorumumda da belirtmiştim “United States of Tara, Nurse Jackie, Hung tarzı dizilere bi çare bulsunlar” diye. Şuradaki yazıda da dramedi kategorisinin gerekli olup olmadığından bahsedilmiş Weeds, United States of Tara gibi dizilerin yaratıcılarının görüşlerine de yer verilerek. Yalnız şu an böyle bir durum söz konusu olmadığına ve bu tür diziler de illa ki bir kategoride yarışmak zorunda olduklarına göre, bana göre -her ne kadar tam anlamıyla içime sinmese de- komedi kategorisinde yarışmaları daha mantıklı. Glee için diğerlerinde olduğu kadar karışık bir durum yok bence ortada. Altın Küre’de ödülün adı Komedi ya da Müzikal olduğu için çok sorun olmuyor, hatta iki senedir de o götürüyor ödülü. Emmy’de de komedi dalında yarışması gayet doğal.
Emmy’leri severim de adamların aday belirlemeyi de ödülleri dağıtma sistemini de oldum olası anlamadım zaten. “United States of Tara, Nurse Jackie, Hung tarzı dizilere bi çare bulsunlar” kısmına katılıyorum. Hatta daha kategorisizmişcesine ortada duran birçok dizi var. Adamların da ne yaptıklarını bildiklerinden emin değilim ben.
2014 Emmy’si Sunday Night Football ile çakışmasın diye Ağustos’un 24’ünde yapılacakmış. Daha erken bir haber ama seneye ertesi gün stresi olmadan rahat rahat izleyebileceğim diye kendi adıma pek bi sevindim şimdiden
Shameless Emmy’de dramadan komediye kaymış.
İyi etmiş ödül kazanma açısından da, bu sezon komediden çok drama ağırlıklıydı bölümler. Gerçi diğer kablolu komedileri de ne kadar komedi ki. Orange is the New Black, Shameless, mevcut komedi adayları derken bu sene komedide iyi çekişme olacak gibi, en azından oyuncu kategorilerinde.
@real tortoise Hiç boşuna sulanmayın.Modern Family varken kablolu kanal komedileri bir halt yiyemez
@DTM İlahi, ben Modern Family veya kablolu komedileri alsın/almasın diye bir şey demedim ki, ben de severim Modern Family’i (en sevdiğim komedidir hatta), ödülleri de hakettiğini düşünüyorum Bir de kabul etmek gerek ödül törenlerinde kablolu komedileri de ön plana çıkmaya başladı artık, eskisi gibi değil yani (bkz. Emmy ve Altın Küre )
@real tortoise Golden Globe’u sayma zaten (“Oscar’ı kazanırsın,Golden Globe’u satın alırsın.”Modern Family 5.Sezon 15.Bölüm) .Emmy’e gelirsek dramalarda ne kadar kabloluların üstünlüğü varsa komedilerde açık ara ulusalların üstünlüğü var.The Big Bang Theory’nin ödül alamadığı ortamda kara mizah komedilerin (ki bu komedilerin hepsi TV LAND hariç kablolulardadır.) ödül alma olasılığı zor.Alırlarsa da işe hile karışmıştır kesinlikle.Ben hiç bir insanın Shameless’a gülmekten ölüyorum dediğini duymadım.Efsanevi bir kara mizah Shameless ama efsanevi bir komedi değil maalesef ki.Ama ne biliyim bir Modern Family bir The Big Bang Theory bir 30 Rock böyle mi ? Kesinlikle değil.Ben bu özelliklere bakarak öyle dedim.Saygılarımla DTM
@DTM E aynı şeyi söylüyoruz işte “ Gerçi diğer kablolu komedileri de ne kadar komedi ki” dememdeki amaç da oydu zaten. Komediyle kara mizah aynı kategoride olmalı veya olmamalı konusu başka bir dava zaten. Benim belirtmek istediğim açıkça yazdığım üzere ödül törenlerinde öne çıkmaya başladıklarıydı (özellikle oyuncu kategorilerinde), herhangi bir kişisel görüş belirtmedim (ben de izlediğim ulusal kanal komedilerine daha çok gülüyorum mesela), ki öne çıkmak sadece ödülü kazanmak değil bence. Aday olmak bile öne çıkmaktır.
Benden de saygılar
@real tortoise : E anlaştık o zaman
Askerden yeni dönen bir arkadaşıma True Detective’i tavsiye ederken -yapıyorum ben böyle şeyler- aklıma geldi; ben zamanında görmüş ama yazmayı unutmuştum; kimse de yazmadı:
True Detective Emmy’lere ‘Drama’ kısmından katılıyor.
@aytackara : Ya ne dalından katılacaktı ki?
@dkamoy AHS gibi yeni bir kadro ve hikaye olayı nedeniyle mini diziden mi katılır söylemleri vardı. Burada da lafının döndüğünü hatırlıyorum, ondan dedim.
Ben mini diziden katılsınlar istiyordum ki olması gereken de o bence. Pfff, şimdi Michael Sheen yine eve eli boş dönecek.
Şu işe bir standart getirseler iyi olacak aslında, yayın formatı olarak (farklı konu ve kadro) AHS’den bir farkı yok ki, neyse artık.
Emmy’nin bu sene -NBC’nin Pazar futbolu olayından dolayı erkene çekilerek- Ağustos’ta olduğunu biliyordum ama yaklaştığımız -85 gün- ve kendisinin Pazar da değil, Pazartesi günü (25 Ağustos) olduğu aklımdan çıkmıştı. Bir de konuya geleyim:
TVLine Emmy işine yavaştan girişiyor gibi. Komedi dizilerindeki Rüya 6’lısını yayınlamış. Devam da eder herhalde.
TBBT
Inside Amy Schumer (Comedy Central)
Louie
The Mindy Project
Shameless
Veep
(Mindy ve Shameless’ı görünce içtenlikle bir gülümsedim de Modern Family’yi netçez?)
Adaylıkların duyurusu 10 Temmuz’da.
pazartesiye alcaklarına cuma yada cumartesiye alsalardı bizde güzel güzel sabahlasaydık nolurdu sanki. Genelde izlemeyecem sabah erkenden işe gideceğim desem de hep sabahlıyorum allah bilir cuma/ctesi de maç vardır pazartesi pazartesi ödül töreni mi olur:)
Yazacağım yazacağım unutuyorum:
Oscar’dan sonra Emmy ödüllerini de Digiturk/Dizimax yayınlıyor.
(Orange is the New Black’e de 2 Temmuz’da başlıyorlarmış, yorumlarda denk geldim.)
Golden Globe’u da alsınlar.
Emmy adaylık kurallarında biraz değişikliğe gitmişler.
– Buna göre artık 30 dakikadan fazla bölümü süren diziler komediden aday olamayacaklarmış. Bknz: OITNB ve Shameless.
– Ayrıca drama/komedi/mini diziler kısmındaki dizi aday sayısını da 7’ye çıkarmışlar.
– Yanlış anlamadıysam mini series ifadesi yerine ‘limited series’ kullanacaklarmış.
– Bir de The guest actor race is also changing, cutting out faces that are particularly familiar on many series to exclude any actors that appear in more than 50 percent of a program’s episode. var.
Biri de çıkıp komediyle dakikanın ne alakası var içeriğine mi baksak biz diye sormuyor mu?
Aday sayılarının artması da güzel olmuş. O fazlalığı reklam amaçlı kullanacaklar gibi me geliyor ama olsun fazlası göz çıkarmaz.
İçeriği kim değerlendirecek kime göre neye göre komedi. Süre en mantıklısı yoksa hepsini oscar gibi aynı kategoride değerlendirsinler, 10 adaylık olsun.
İçeriğinin komedi olup olmadığını değerlendiremiyorlarsa bi zahmet ödülde vermesinler o kategoride.
Tamam şu anda 30 dakkadan uzun komedi yok ama 1 saatlik saf komedi çekilse ve bu madde yüzünden giremese çok saçma olmaz mıydı?
“No word on the status of the other high-profile hourlong series whose switch to comedy raised eyebrows, Netflix’s Orange is the New Black.” kısmı ilginç olmuş. Batırdılar mı topladılar mı anlamadım.
ee yeni kurallara noldu ne anladım şimdi ben bu işten yine aynı tas aynı hamam devam ediyor
Eğer ikna edebilirlerse komediden girebiliyorlardı. Ettiler demek. Vay anasını!
Glee’nin hele bu sezonuyla dramdan falan aday olması çok saçma olurdu. Yapmaya çalıştıkları şey direk absürt komedi ne kadar yapıyorlar orası tartışılır.
Ben Testere sahnesine çok güldüm. Sonra kendimden utandım.
Bunun her sene yazılarını yazıyoruz ama bulamadım şu an, Emmy’de göz ardı edenler listesini yapmış yine TVLine.
THR da amma kaşımış yahu…
Bu sene Jimmy Kimmel sunacakmış.
Variety haberi diyor ki:
• Emmy’de oy verme işlemleri 27 Haziran’da bitecek.
• HBO’nun ağır topları Game of Thrones, Silicon Valley ve Veep bu sene biraz karmaşık bir durumun içindeler. Çünkü:
Hepsinin sezon finalleri 26 Haziran’da yayınlanacak. Yani oylama bitmesine neredeyse 24 saat kala. Silicon Valley sezon finali bölümünü senaryoya adaylık için göstermiş. Game of Thrones ve Veep sezon finallerini senaryo ve yönetmenlik için kullanmamışlar, ama 19 Haziran bölümlerini bunun için kullanmışlar. Bu da oylama başladıktan neredeyse bir hafta kadar sonrası ediyor.
HBO’nun herhangi bir sezon bölümünü Emmy’de oy verenlere önceden temin ettiğine dair bir doğrulama şu an için yokmuş. (GoT sızıntılarından sonra cesaret ederler mi şüpheli.)
• BBC America’da yayınlanan Doctor Who ilk kez yarışa katılıyormuş. Buna neden olan da kanalın yapımcı pozisyonunda dizinin arkasında yer almaya başlamasıymış. Yalnız diziyi Drama Dizisi dalinda aday göstermemişler. Peter Capaldi ve “Heaven Sent” bölümü ile Steven Moffat ve Rachel Talalay senaryo ile yönetmenlik için aday gösterilmiş. Kostüm, Makyaj, Yapım Tasarımı, Görsel Efektler de dahil.
• Portlandia başrolleri Fred Armisen ve Carrie Brownstein yardımcı kategoriden ana karakter kategorisine kaydırılmış. W/ Bob & David‘den Bob Odenkirk ve David Cross da ana karakterden giriyorlarmış.
Key & Peele‘den Keegan-Michael Key ve Jordan Peele yardımcıdan kalıyorlarmış, Amy Schumer da ana karakterde kalıyormuş.
• Fred Armisen‘in bütün kategoriler dahil Emmy adaylığı için yarıştığı projeleri: Saturday Night Live, Unbreakable Kimmy Schmidt, Man Seeking Woman, Difficult People, Portlandia ve Documentary Now! Keegan-Michael Key de Key & Peele, Playing House ve The Hotwives of Las Vegas.
• Sarah Hyland , 7. sezon için (10 yaşından küçük aktörler hariç) Modern Family’de aday gösterilmeyen tek ana karakter oyuncusu olmuş.
• Amazon’dan Mad Dogs, NBC’den Heroes: Reborn, ABC’den The Astronaut Wives Club, Starz’dan Flesh and Bone limitli diziden aday olmuşlar.
The X-Files, Wayward Pines ve Containment ise dramadan girmişler.
• WGN, Manhattan‘ı aday göstermemiş ikinci sezonu için. Onun yerine Underground ve Outsiders’a yüklenmeyi tercih etmiş.
• Hannibal‘da Hugh Dancy muhtemel neden The Path için olan yolunun tıkanmaması açısından aday gösterilmemiş. Mads Mikkelsen ve Richard Armitage gösterilmiş. Drama ve yazarlıkta var, yönetmenlik ile sinematografi ve sanat yönetimi gibi teknik dallarda yok.
Bitti.
Sarah Hyland’a üzüldüm, kötü oldu. Neden böyle bir şey yaptılar ki ?
Doctor Who’ya sevindim. Keşke dizi ve oyuncular da girseydi.
Hugh Dancy The Path de iyi oynadı ama Hannibal da bir şeyler kapma olasılığı daha yüksekti.
İptal olan diziler genellikle göz ardı edildiği için Hugh Dancy’ye pek şaşırmadım. Manhattan sanırım jenerik gibi bir şeyden ilk sezonu için Emmy almıştı mesela ama adamlar iptal ettik diye uğraşmamışlar bile, o da başka bir şey.
Sarah Hyland’ı merak ettim açıkçası. Son sezonu izlemediğimden bilmiyorum ama pek farklı olduğunu zannetmiyorum. Diğer herkesi koyup onu koymamanın ne gibi bir nedeni olabilir ki?
@aytackara : Kuzum bu yorumların bildiğin bildiri olmuş. (kısa haber bile değil) Buralarda harcanmasalar..?
@dkamoy Bunçün benim bir eve gitmem gerek tabii ama why not yani
Dün geceki debate sırasında konu Trump’ın başkanlık seçimlerinin hileli olduğuna dair açıklamasına gelince oradan Emmy’de de hile olduğunu düşünmesine gelmişler.
(The Apprentice hiç Emmy alamadığı için ödüle salladğı 2012’den kalma bazı tweetleri falan da çıkmış.)
“#Debate: Trump thinks the Emmys and polls are rigged, says he “should’ve gotten” the Emmy in 2004 http://thr.cm/Wcc2ig“
Televizyon Akademisi de bunun üstüne ‘Emmy’de hile yok’ diye açıklama yapmış ya.
Bu ülkenin siyaseti bazen beni çok eğlendiriyor
"Rest assured, the #Emmys are not rigged.
http://emmys.com/emmyprocess“
Stephen Colbert bu seneki Emmy’yi sunacakmış. Daha çok yok mu ya, erken açıkladılar.
Kurallarda değişikliğe gitmişler. Süre sınırlaması kalkmış.
Artık 20 dakika civarı süren diziler otomatik komedi tarafının sayılmayacak, karar yapımcının olacak. O durumda oyuncular da o tarafın olacak tabii. Akademi yapımcının seçimini değerlendirme hakkını saklı tutmuş.
“Ya Emmy ya Oscar” kuralı da gelmiş.
Varyete üşenmemiş, 5 ay önceden Emmy tahminlerine girişmiş.
(En buraya oldu gibi.)
Morning Show’u şutlamalarına şaşırdım. Ama sevindim zira Severance’a yer açılmış oldu.
2024’ün adaylık tablosu: