Güzel Günler || Aşkın, Umudun ve Aile Olmanın Hikayesi – Tanıtım
9 yorum aserat 26 Kasım 2022 08:10
Türk televizyonlarının psikolojik dram veya aksiyon-mafya eksenine sıkışmasından çok sıkılmadık mı? İşte sonunda bu gidişatı bir nebze kırarak ekranlara özlediğimiz sıcaklığı getiren tatlı bir işle tanıştık. Canım Ailem ve Aramızda Kalsın gibi zamanının sevilen aile dizilerine imza atan ekibin yeni projesi Güzel Günler 6 Kasım itibarıyla ekrana gelmeye başladı. Pazar akşamlarımızı renklendiren bu çiçeği burnunda yapımı tanımaya ne dersiniz?
KİMLİK BİLGİLERİ
Tür: Aile, Komedi, Dram |
Sezon/Bölüm Sayısı: Şimdilik ilk 3 bölümü yayınlandı. |
Süre: 140 dakika |
Yapımcı: TMC | Yönetmen: Osman Taşçı | Senaryo: Selin Tunç |
Kanal: Show TV |
Önemli Bağlantılar: Resmi Site – IMDb – Vikipedi – Facebook – Twitter – Instagram – YouTube |
KONU
Van’da kız kardeşiyle birlikte yaşayan Selma, babasının vefatı, aile lokantasının kapanması ve evinden çıkarılmasıyla hayattan üst üste goller yemiştir. Bu kötü gidişata son verme umuduyla, kendisine bırakılan mirası almak için İstanbul’a gitme kararı alır. Fakat söz konusu miras, kendisiyle birlikte eski nişanlısı Mihran’a da bırakılmıştır ve koca şehirde onu bulmaktan başka çare yoktur. Eski arabasıyla ülkenin diğer ucuna gitse de işler sandığı gibi kolay gitmez. Doğdukları gün birbirlerine çok aşık olacakları rivayet edilen ve kehanetleri haklı çıkardıktan sonra olaylı bir şekilde yolları ayrılan bu çiftin tekrar bir araya gelişi, sadece onların değil çevrelerindeki herkesin hayatını değiştirecektir.
KARAKTERLER
- Kıymet (Binnur Kaya): Mihran’ın teyzesi; Füsun, Atakan ve Ayşim’in annesi. Neşeli, iyi kalpli, dominant, pozitifliği elden bırakmayan bir kadın. Erken yaşta kaybettiği eşinin menemen dükkanının başına geçmiş, hem işini hem ailesini aynı maharetle yürütüyor. Bunca hengameyle akıp giden hayatında çoktan unuttuğu şeyleri hatırlamaya başlayacağından habersiz.
- Füsun (Ecem Erkek): Kıymet’in büyük kızı, Mihran’ın kuzeni. Yüksek enerjisi, dobralığı ve sıkça başına açtığı belalarla ortalığı karıştırmakta üstüne yok. Her daim kendi bildiğini okuduğu için annesiyle sürekli didişiyor. Yıllar önce nişanlısı tarafından terk edilince girdiği depresyondan aşka küsme kararıyla çıkmış.
- Selma (Leyla Tanlar): 20’li yaşlarının sonunda, güzel, dik başlı, duygusal bir kız. Sıkıştığı cendereden kurtulmak için yanına kardeşini ve umudunu alıp İstanbul’a gidiyor. Büyük bir yangından sonra bağlarını koparıp yıllardır görüşmediği Mihran’ın karşısına çıkmak ona ağır gelse de bu koca şehirde tutunabilmek için güçlü olması gerektiğini anlıyor.
- Mihran (Burak Dakak): 20’li yaşlarının sonunda, karizmatik, ciddi, ağırbaşlı bir delikanlı. Yıllar önce Selma’yla başlayan peri masalı acı sonla bitince İstanbul’a göçmüş. Memleketinde edindiği zanaat sayesinde başarılı bir mücevher tasarımcısı olmuş. Nişanlısıyla evlilik hazırlığı yaparken eski defterlerin açılmasıyla allak bullak oluyor.
- Altan (Zeynep Çamcı): Erkeksi tarzı ve tavırlarıyla dikkat çeken genç bir kadın. Kendi boks salonunu açma hayalini gerçekleştirecek parayı kazanmak için Atakan’ın kafesinde çalışıyor. Uzun süredir birlikte çalıştığı patronuna karşı ilgi duymasına rağmen açıkça söyleyecek cesareti bulamıyor.
- Atakan (Olgun Toker): Kıymet’in oğlu, Füsun ve Ayşim’in kardeşi, Mihran’ın kuzeni. İçinden geldiği gibi davranan, tasasız biri. İşlettiği üçüncü nesil kahve dükkanında borçsuz geçen günü yok. Serseri tavırları ve potansiyel kısmetini bulamaması nedeniyle sık sık annesinin eleştirilerine maruz kalıyor.
- Hakim (Yıldıray Şahinler): Egeli bir menemen ustası. Kendinden emin, sözünü sakınmayan biri. Kıymet’in tam karşısına kendi dükkanını açınca iki usta arasında acı tatlı bir rekabet doğuyor. Fakat rekabet olarak başlayan bu etkileşimin gelecekte başka bir boyut alması ihtimali ufukta bekliyor.
- Feyyaz (Orkuncan İzan): Kıymet’in menemen dükkanındaki sağ kolu. Adanalı, saf, aklından kötülük geçmeyen bir genç. Sadece dükkanda değil ailenin tüm işlerinde yardıma koşuyor. Uzun zamandır kalbini yiyip bitiren ama dilinden dökülemeyen bir gerçek var: Füsun’a olan platonik aşkı.
- Alya (Oya İloğulları): Mihran’ın nişanlısı. Zengin, havalı ama iyi aile terbiyesi almış, şımarık olmayan biri. Mihran’la üniversite yıllarından beri süren ilişkisi evlilik arefesine gelmiş. Ona karşı sevgisi büyük olsa da Selma’nın gelişinden sonra soru işaretleri kafasını meşgul etmeye başlıyor.
- Saliha (Seray Gözler): Mihran’ın annesi, Kıymet’in ablası. Evin en büyüğü. Geleneklerine bağlı, otoriter bir kadın. Geçmişte Selma’yı yakıştıramadığı oğluna hep daha iyilerini layık gördüğü için İstanbul’da kazandığı statüsü onun için büyük bir gurur kaynağı.
- Leylim (Duygu Köse): Selma’nın küçük kardeşi. Neşeli, hayalperest, ele avuca sığmayan bir çocuk olsa da bir tarafı hep eksik kalmış. Babasının kendisini yazdırdığı tekvando kursunu çok sevince kıyafeti üstünden çıkarmaz olmuş. Disleksiden muzdarip.
- Ayşim (Dora Dalgıç): Kıymet’in en küçük çocuğu, Füsun ve Atakan’ın kardeşi. Üniversite sınavlarına hazırlanan, kendi halinde bir genç kız. Fakat tüm yaşıtları gibi onun da başında esen kavak yelleri Alya’nın kardeşi Derin’le yakınlaşmasını sağlıyor.
Dizinin kadrosunda Edip Saner (Alya’nın babası Çetin), Enginay Gültekin (Alya’nın annesi Dilşat) ve Doğan Can Sarıkaya (Alya’nın kardeşi Derin) da yer alıyor.
SON SÖZ
Son dönemde birbirinden ağır hikayelere, travmalardan kendine koleksiyon yapmış insanların resmi geçidine (teşekkürler Gülseren Budayıcıoğlu) maruz bırakılıyoruz ki en ufak komedi kırıntısını görmeye, normal insanların günlük telaşlarını izlemeye hasret kaldık. Neyse ki Güzel Günler her biri yetenekli isimlerden oluşan kadrosuyla bu amacı gerçekleştirmekte zorluk çekmiyor. Özellikle Binnur Kaya ve (kendisinin bir alt sürümü diyebileceğimiz kadar benzer) Ecem Erkek‘in karşılıklı oynadığı sahneler tadından yenmiyor. Dizideki aşk hikayeleri de oldukça tatlı dinamiklerle ilerliyor. Selma-Mihran çifti üzerinden akan dram kısmı da yumuşak bir havada geçtiği için rahatsız etmeden kendini izlettiriyor. Upuzun bölüm sürelerinin getirdiği defoları yok denemez ama maalesef bu durumdan hiçbir Türk dizisi kaçamıyor. Kısacası, “güzel günler” görmeye çok ihtiyacımız olan bu dönemde dertlerini bir nebze unutup sıcak ve samimi bir hikayede soluklanmak isteyenler için artık ekranlarda gül gibi bir alternatif var. İyi seyirler.
yorumlar
Bu sezon belli birkaç dizi dışındakiler o kadar “Reytingimiz var ama bize yetecek kadar,” moduyla ekranda ki bunun da o ayarda olmasına şaşıramıyorum.
Ekranın drama doygunluğunun içinde farklı bir iş olarak görünse de Pazar çok oturmuş bir gün. Tozluyaka ve Güzel Günler, Yargı ve Teşkilat’tan artanları topluyorlar hala.
Show TV sabırlı denebilecek bir kanal olduğu için bu ayarda giderse yeni yılı görür de üstü artık #kısmet.
İlk bölüme bakmıştım, “Aramızda Kalsın”dan kopyala-yapıştır gibi duruyor, ki bu durum benim için rahatsız edici de değil ama dizi olmamış maalesef. Komedi kısmı epey zayıf geldi Binnur Kaya’ya rağmen. Diğer kısım ise gram ilgimi çekmedi, merak da ettirmedi olay nedir ne değildir diye. Oynayan çocukta zaten diziyi alıp götürebilecek bir durum yok. Kız desen şive yapmaya çalıştıkça cringe sağanağı… Severim diye başına oturmuştum ama maalesef devam edemedim.
resmen @desperate houseboy duygularıma tercüman olmuş.. Aramızda kalsına olan benzerlikler, basrollerin uyumsuzlugu ve antıpatıklıgı, binnura bayılmama ragmen yetersızlıgı, ecem erkek bunun 100 katı olmasına ragmen burada ne bıleyım sıradan bır rolle yetınmesı, olgun tokerın daha oncekı net tok rollerının yanında bunun cok ucuz kalması, zeynep camcınn ınatla oyunculukta ne yapacagına karar veremeyısı basrol mu olayım kenarda mı kalayım tavırları… ben yıne 3 bolum dayandım ve hııııc ılerlemıyor… belkı 40ar dakılalık bolum olsaydı daha mı akardı bılemedım.. ama yılbası sonrasını gorurse sanslı kı sanmıyorum.
23. bölümde bir ayrılık var.
26’da final
Teşkilat’ın başrol oyuncusu Deniz Baysal, kendi dizisiyle aynı gün yayınlanan Güzel Günler için veda paylaşımı yapmış. Rekabeti bir kenara bırakınca güzel şeyler oluyor.
Geçen yıl sette tanışıp birlikte olmaya başlayan Burak Dakak ve Leyla Tanlar nişanlanmış.