Hükümsüz || Engellenebilir Her Ölüm Cinayettir – Tanıtım
17 yorum aserat 07 Şubat 2021 08:52
Acun Ilıcalı‘nın yeni dijital platformu Exxen‘in iddialı projelerinden Hükümsüz geçtiğimiz haftalarda izleyiciyle buluşmaya başladı. Ülkemizin kanayan yaralarından biri olan kadın cinayetlerine parmak basan bu diziyi daha yakından tanımaya ne dersiniz?
KİMLİK BİLGİLERİ
Tür: Dram, Polisiye |
Sezon/Bölüm Sayısı: Şimdilik ilk 5 bölümü yayınlandı. |
Yayın Durumu: 1 Ocak 2021 – devam ediyor (yeni bölümler her cuma) |
Süre: Ortalama 45-55 dakika |
Yapımcı: Dijital Sanatlar |
Yönetmen: Ömer Faruk Sorak | Senaryo: Mert Dikmen & Fulya Özcan |
Önemli Bağlantılar: Resmi Site – Vikipedi – Facebook – Twitter – Instagram |
KONU
Babasının sahip olduğu hukuk bürosunda patronluk yapan Esma, hırslı ve başarılı bir avukattır. Kendi halinde yaşayıp giderken iş çıkışında yaşadığı şok bir olayla hayatı mahvolur. Öte yandan Filiz ise hukuk diploması sahibi olmasına rağmen bir türlü iş bulamayan, inatçı ve kararlı bir avukat adayıdır. Adalet savaşının farklı cephelerinde mücadele eden bu iki kadının yollarını 5 yıl önce işlenen vahşi bir cinayet birleştirecektir. Gerçeği ortaya çıkarma yolculuğunda ikisini de büyük sürprizler beklemektedir.
KARAKTERLER
Esma Öztürk (Burçin Terzioğlu): Başarılı bir avukat, aynı zamanda güçlü ve mesafeli bir kadın. Babası Çetin Öztürk’ün bürosunda patron olabilmek için gün sayarken iş çıkışında başına gelen korkunç bir olaydan sonra hayatın diğer yüzüyle tanışıyor. İçine düştüğü boşlukta ayakta kalmaya çalışırken de yolu Filiz’le kesişiyor.
Filiz Sefer (Hande Doğandemir): Yaşadığı trajik olaylara rağmen hayata boyun eğmemiş, gözü kara bir avukat adayı. İş bulmaya çalışırken Esma’yla tanışıyor. Esma onun için hem güçlü bir rol model olurken hem de Filiz’in geçmişindeki bir karanlık noktanın aydınlatılmasında ona yardım etmeye başlıyor.
Serdar Coşkun (Alican Yücesoy): Gizemli ve tekinsiz bir adam, tam bir kara kutu. Esma’nın babasıyla geçmişe dayanan bir bağı var. İşte bu bağ, Esma ve Filiz’in adalet arayışında bazı sırların ortaya çıkmasını sağlayacak.
Selim Demirci (İsmail Hacıoğlu): Genç bir adliye muhabiri. Eli kolu her yere uzanıyor, gerçekleri ortaya çıkarmak için her şeyi yapabilecek cesarete sahip. Esma ve Filiz’in yolculuğunda önemli bir yeri olacak.
SON SÖZ
Uzun süredir tartışmaların odağı haline gelen Exxen’in en kaliteli projesi Hükümsüz. Bazı belli başlı aksaklıkları olsa da genele bakıldığında her bölüm izleyicinin merakını diri tutan, gittikçe (özellikle 4. bölümde) vitesi yükselten ve anlamlı konusunun hakkını veren bir yapım. Halihazırda hayranı olduğum Burçin Terzioğlu’nu böyle güçlü bir karakterle izlemek büyük zevk ama Hande Doğandemir’in başarılı performansıyla rol çalmasından da bahsetmek lazım. İstanbul hegemonyası altındaki yerli dizilerimizin aksine rotasını İzmir’e çevirmesi ise ayrıca güzel.
Mustafa Uslu‘yu (Ayla ve Müslüm‘ün yapımcısı) kişisel olarak pek sevmesem de yiğidi öldürüp hakkını vermek lazım kısacası. Yeni bir platformda yayınlanması nedeniyle hak ettiği kadar geniş bir izleyici kitlesine ulaşamaması üzücü, zira yeri göğü yıkan bazı Netflix dizilerimizden (Hakan: Muhafız, Atiye) çok daha iyi bir proje olduğunu düşünüyorum. Benzer hikayeler arasında alternatif bir iş izlemek isteyenlere tavsiye edilir.
https://www.youtube.com/watch?v=OQtd3cJmG5w
Dizinin jeneriğinde ise Kalben‘in yorumuyla ‘Yüksek Yüksek Tepelere‘ yer alıyor:
yorumlar
TV’nin dahi çocuğu + Ayla ve Müslüm’ün yapımcısı! Müthiş bir ekip, insanlığın buna ihtiyacı vardı. Daha çok kişiye ulaşması çok mühim tabii, sitemiz bunda işlev görürse onur duyarız.
Kadın cinayetleriyle ilgili dizi yapacaklarına bunun için kılını kıpırdatmayanların, eldeki sözleşmeyi kaldırmaya çalışanların peşinde takılmak yerine, tepkilerini ortaya koysalar… Samimiyetlerine inanan çıkar belki. Şu haliyle sadece mide bulandırıcı.
@rpdi +1
Nasıl duyar kasılır 101
@rpdi Bir dahaki sefere neyi tanıtacağım konusunda senden izin alırım, oldu mu?
@aserat: Yine faşist damgası yiyen ben oldum. Daha önce yaşadık biz bunu hatırlıyorsan. Yazdıysan gelecek tepkiyi de göz almışsın demektir. Ne deseydim, “Eline sağlık, ilk bölümüne bakayım” mı? Söyleyecek sözüm vardı, söyledim. İzleyene bir şey mi demişim? İyi seyirler size, bana ne?
İşine gelmeyenin dilinde bir “duyar kasıyor”, “politik doğrucu”… Hemen bunları yapıştırıp köşeye çekiliyor. Oldu bitti.
@rpdi gerçekten tanıtım hazırlanırken sana mı hesap vermek lazım arkadaş diziyi sevmiş incelemesin yapmak istemiş sanane ila birine kızacaksan o yasayı kaldırmaya çalışıyorlar diye devlet sinirlen gelipte hinçin burada ki insanlar da çıkarma ayrıca devlet yakınlar diye elin medya patrona, iş adamına kızman anlamın yok yarın sen de aynı konum da olursun işin görülsün diye biriler yalaklın yapacak duruma gelirsin çünkü öbür türlü geldiğimiz nokta da iş adam, medya patronu olup da devlet yalakalı yapmadan ayakta kalman baya bir zorlaşıyor maalesef.
@rpdi Tabii ki beğenmek veya izlemek zorunda değilsin, zaten kimseye dikte etmeye çalıştığım da yok. O kadar emek ve vakit harcadıktan sonra bir “eline sağlık” demek zor olmazdı elbet ama derdim o da değil. Ben sadece yayıncı ve yapımcısından bağımsız olarak ortaya çıkan işin Türkiye standartlarında belli bir seviyenin üstünde olduğunu düşünüp tanıtım yapmak istedim o kadar. Duyar kasma tabirini ben de sevmiyorum (söylediklerine katılıyorum çünkü) ama zaten sen bu konudaki tepkini daha önce göstermişken yine aynı noktadan vurmaya çalışacağını düşünmemiştim zira buradan yazmak ülkenin durumunu değiştirmiyor maalesef. Neyse şaşırdığım için biraz sert çıkmış olabilirim, kusura bakma.
@aserat: Yok, kırıldıysan sen de kusura bakma. Tepkimi bir daha göstermezdim, o konuda haklısın. Ama işte dizinin konusunu bilmiyordum ben. Yazıyı okuyunca öğrenmiş oldum ve direkt fıttırdım bu ikiyüzlülük karşısında.
Emeğinin tabii ki farkındayım. Senin çıkardığın işi beğeniyorum. Genelde ilgimi çekmeyen sularda yüzüyor olabilirsin ama sevdiğim dizilere de güzel tanıtımlar kazandırmışlığın var.
Söylediklerimin arkasındayım. Bu işi savunmam imkansız. Bir şey değiştirmiyor deyip görmezden gelenin de kendi bileceği iş. Karışmak zaten haddime değil, ilgilenmiyorum da. Ben bu tiplere para kazandırmayı tercih etmiyorum, bu kadar.
İlk 4 bölümünü (bir şekilde) izledim.
Dijitaldeki dizilere göre ortalama üstü bir yapım. Yorumlara bakarsak Exxen’in düzgün denebilecek işlerinden. Kadın hikayelerini anlatmada fena iş çıkarmadılar şimdilik ama bazen kamu spotu soslu acı pornosuna çevirdikleri de oldu.
Bölüm sürelerinin göreceli kısa olması işime geliyor. Jenerik müziğini de seviyorum.
MVP: Burçin Terzioğlu
Ben de kendi görüşlerimi yazayım madem. Yazarın eline sağlık tabii ki de mesela ben dizi hakkında kanal sahibi ve kanal haricinde yapımcıdaki ismin varlığını bilmiyordum. Diziyi izlememek için 2 sebebim varken 3 sebebim olmuş oldu.
Kişisel algılamamak lazım nasıl ki tonlarca diziye övgü yağdırıyorsam dürüstçe bu isimleri görünce hissettiklerimi de yazıyorum. Açık konuşayım konu farklı yerlere gitmesin diye kendimi de sansürlüyorum. Ki bu dizinin altına 100 kişi övgü yağdırabilir, pek umurumda olmaz. İzleyenlere keyifler dilerim.
Eline sağlık @aserat. Ben diziyi 3. bölümün ortalarında bıraktım Burçin ve İzmir olmasına rağmen şu acı pornosu yorumuna katılıyorum, o kısım fazla abartıldığı için devam edemedim.
Ama onun dışında bu yeni platform içinde izlenebilecek tek dizi olduğunu düşünüyorum.
1×05 üzerine:
* Bu dizinin sezonu kaç bölüm acaba? Bu bölüm de dahil artık bölümlük hikayeler eşliğinde ilerleyecekler gibi duruyor. Böyle böyle gittiği yere kadar gidebilir gibi çünkü.
* Dizi olduğu için boş ver modundayım da davaların bu kadar hızlı ilerlediğinden ve sonuçlandığından şüpheliyim.
1×08 üzerine:
Bu bölümde Ceren Damar Şenel olayından esinlenmişler.
Sanık avukatlarının savunmasına o dönemde de sinir olmuştum, bu bölümü izlerken bir tur daha sinir oldum. “Bu davalar ne çabuk bitiyor,” diye söylenmeye fırsat bile kalmadı.
Kamu spotu havası forever tabii, o ayrı.
Onay
Bazı eksikliklerine rağmen dijitalin yüz akı projelerinden biri oldu. Başta Burçin Terzioğlu olmak üzere dört başrolün güzel performansları ve özellikle sezonun ikinci yarısından sonra bölümlük hikayelerle akması da dizinin seviyesini birkaç kademe yukarı taşıdı bence. Muhtemelen yetersiz tanıtım ve arkasındaki isimlere duyulan önyargı nedeniyle hak ettiği kitleye ulaşamayacak ama izlediğime asla pişman etmedi şahsen.
2. sezonun ilk bölümünde kimin hikayesini göreceğimizi de anladık. Minibüs desem yeterli olur sanırım. Keşke kadın cinayetleri sadece bu dizinin anlattığı 5-6 tanesinden ibaret olsa ama maalesef bu dizi konu bulma konusunda sıkıntı yaşamayacak.
1×10 (Sezon Finali) üzerine:
Bitti bu da. Dijital açıdan bakarsak ortalamanın üstünde bir dizi olduğum baki. Yer yer kamu spotunun dozu kaçar gibi oldu sanki ama dert değil. Belki halkımızın kafasına bu türlüsü girer.
Burçin Terzioğlu başta olmak üzere kadrosuna sevgiler. Diğerlerine hayırlı işler.
* Nur Fettahoğlu’nu geçen bölümde izlerken bildiğimiz birinin hikayesini anlattıklarını anlamamıştım. Bu bölümü izlerken bayağı belli oldu. Diğer bölümlerin aksine hayatta kalan birisini anlatmalarının da etkisiyle kendisi daha ön plandaydı. İyi de oynamış.
2×01’in merkezindeki kişi daha da bariz.
* “Yerine Sevemem” şarkısını duyunca aklıma hala “Haziran Gecesi” dizisi geliyor. Gökhan Kırdar, Sefirin Kızı’na bir ara müzik hazırlarken ve ben hala izliyorken orada da kullanmıştı.
“Biz 1.sezonu çekerken aslında 2. sezonun onayı gelmişti ama farklı ve bilmediğimiz sebeplerden hayata geçemedi. Şu an için bildiğim kadarıyla 2. sezon çekimi yok ama hiç belli olmaz ileride belki tekrar bir araya geliriz neden olmasın…”
Hande Doğandemir