Netflix Türkiye yeni projelerini duyurdu!
125 yorum 22dakika 20 Ekim 2020 17:01
Netflix, Türkiye’deki birbirinden zengin ve çeşitli hikayelerin anlatımına yatırım yapmaya devam ediyor. Netflix ekibi, Türkiye’de üretilecek ve 190 ülkede aynı anda yayına girerek heyecan verici yeni projelerini, önümüzdeki günlerde izleyici ile buluşacak yapımlarını tanıttığı içerik sunumunda duyurdu.
Netflix’in Türkiye Orijinal İçerik Direktörü Pelin Diştaş, “Netflix olarak, Türkiye’nin içerik gücü ile dünyanın etkileyici kültürleri arasında yer aldığına inanıyoruz. Ülkemizde üretilen orijinal yapımların dünyanın dört bir yanında elde ettiği başarılar da bu inancımızı destekliyor. Bu nedenle Türkiye’deki içerik yatırımımızı yeni orijinal yapımlara imza atarak arttırmak bize büyük heyecan veriyor. Türkiye’nin özgün ve güçlü hikayelerini 190 ülkeye anlatmaya devam edeceğiz.” dedi.
Türkiye’nin birbirinden yetenekli sanatçıları ile yaptıkları işbirliğini artarak sürdüklerini belirten Netflix Orta Doğu, Kuzey Afrika ve Türkiye İçerik Alımları Direktörü Nuha Eltayeb ise “Her geçen gün daha da genişleyen orijinal film kütüphanemiz ve farklı türlerdeki yapımlarla zenginleşen lisanslı içeriklerimizle birlikte üyelerimizin hayatına daha fazla mutluluk katmak için çalışıyoruz. Bugün duyurusunu yaptığımız yeni projeler, bu çabamızın ve Türkiye’de üretilen yapımlara yönelik duyduğumuz heyecanın en net göstergelerinden biri” diye konuştu.
>> Yazının bu sayfasında yeni dizi projeleri, 2. sayfada yeni film projeleri, 3. sayfada ise daha önce duyurulan projelerle ilgili bilgiler yer alıyor.
Bir Denizaltı Hikayesi [dizi]
Başrolünde Kıvanç Tatlıtuğ‘un yer aldığı, yönetmenliğini ise Tolga Karaçelik’in üstlendiği aksiyon-macera türündeki dizinin yazar kadrosunu ise Jason George önderliğinde Atasay Koç, Cansu Çoban ve Sami Berat Marçalı oluşturuyor. OGM Pictures yapımcılığında hayata geçecek olan dizi, denizaltında araştırma görevine katılmaya hazırlanan, özgür ruhlu dalış eğitmeni ve deniz biyoloğu Arman’ın hikayesini konu alıyor. Dünyayı vuran bir doğa felaketinin sonucunda, Arman ve bilim ekibinin hayatta kalmak için bir askeri denizaltısına binmesi gerekir. Arman ve ekibi, neler olup bittiğini anlamaya çalışırken bir yandan da bu askeri denizaltının gerçek görevinin ne olduğunu araştırır. Her şeyin sonunda kendini, ekibini ve aslında çok daha fazlasını kurtarma yolunda başarılı olabilecek miydi?
Uysallar [dizi]
Mimar Oktay Uysal ailesinden gizli olarak bir punk hayatı sürmeye başlar. Ancak o sırada eşi, iki çocuğu ve babası da kendi gizli dünyalarını kurmanın peşindedir. Uysal ailesinin yalanlarla dolu bir evi, Oktay’ın da inşa etmesi gereken bir hapishanesi vardır. Ailene karşı kendin olabilmek mümkün müdür yoksa herkesin ikinci bir hayata mı ihtiyacı vardır?
Ay Yapım tarafından hayata geçirilecek olan Uysallar’ın senaryosu Hakan Günday’ın güçlü kaleminden çıkarken, yönetmen koltuğunda ise Onur Saylak oturacak.
Kuş Uçuşu [dizi]
Dünyada hala karar verici pozisyonlarda duran X kuşağıyla, yeni gelmekte olan Z kuşağının çarpışmasını anlatan Kuş Uçuşu, Netflix’in favorileri arasına yerleşen Aşk 101’in yaratıcısı, sevilen yazar Meriç Acemi tarafından kaleme alındı. Dizinin yapımcılığını ise Ay Yapım üstleniyor.
X kuşağı yeni dünyayı, sosyal medyayı, yeni mecraları ve iş kollarını anlamaya çalışırken, asıl büyük değişikliğin farkında değiller. Bakış açıları, yaklaşımlar ve hedefe giden yolun yürünme şekli bambaşka artık. Yukarılara tırmanırken, çok çalışmanın erdemine güvenmek yerine “kuş uçuşu” gitmeye çalışan Aslı’yı izleyeceğiz. Hikaye, hedefine güdümlenmiş, en üstteki koltuğa oturabilmek, masadaki önemli kişi olabilmek için mücadele eden Aslı’nın, yeni dünyanın yöntemleriyle kazanıp kazanamayacağını sorgulayacak.
Kod Adı: Kulüp [dizi]
Yapımcılığını Saner Ayar ve Ayşe Durmaz ile birlikte O3 Medya’nın üstlendiği dizinin, yönetmen koltuğunda ise Zeynep Günay Tan ve Seren Yüce oturuyor. Dizinin senaryosu ise Necati Şahin önderliğinde, Ayşin Akbulut, Serkan Yörük, Bengü Üçüncü, Rana Denizer’den oluşan kadronun güçlü kalemine ait.
Ünlü oyuncular Gökçe Bahadır, Barış Arduç ve Salih Bademci’nin başrolünde yer aldığı, 1955 İstanbul’unda geçen hikaye, dönemin devrim yaratan gece kulübünde çalışan eski mahkum Matilda ve hapisten çıktığı güne kadar kendisinin varlığından habersiz olan kızı Raşel’in yaşam macerasını anlatıyor. Matilda bir yandan kızı Raşel ile ilişkisini düzeltmeye, onu Pera’nın belalı yakışıklısı Fıstık İsmet’ten uzak tutmaya çalışacak; bir yandan da gece hayatındaki meslektaşları olan cesur patronu Orhan, kıskanç yönetici Çelebi ve vizyoner sanatçı Selim’in egolarını yönetmeye uğraşacaktır. Müşteriler için cennet, çalışanlar için bir cehennem olan Kulüp, Matilda’nın gelişiyle yepyeni bir ruha bürünecek; her biri kendi hikayesinin “öteki”si olan karakterlerimiz için bir yuvaya dönüşecektir. Belki de en güzel aile, ailesizlerin kurduğudur.
Erşan Kuneri [dizi]
Cem Yılmaz‘ın hem yaratıcılığını ve yönetmenliğini yaptığı, hem de başrol koltuğunda oturduğu sitcom dizinin yapımcılığını ise Cmylmz Fikirsanat üstleniyor.
Erşan Kuneri 70’ler erotik sinemasında ortalığı kasıp kavurmaktadır. Her şey yolunda, keyfi yerindeyken erotik sinemada nasıl başarılı olduysak başka türleri de denemeliyiz fikri ile sektörden partnerleri Alev, Altın Oran, Miki Muammer, Seyyal, Kaya Akın (a.k.a İbrahim Tumtum), Firdevs ve Payro Kemal ile radikal bir film maratonuna koşmaya karar verirler….
Erşan Kuneri, acaba İran sinemasından, İtalyan romantik dönemine mi girecek, teen slasher korkulardan, sosyal içerikli dramalara mı kayacak, Ortaçağ intikam filmlerinde at mı koşturacak (at mı?) yoksa Hong Kong’a mı göz kırpacak? 8 bölümlük bu macerada girilmedik yer bırakmayacak Erşan’ı hasretle bekliyoruz. 1976 diyoruz ve başlıyoruz…
yorumlar
Bir Denizaltı Hikayesi: Özge Özpirinçci
Bir Denizaltı Hikayesi: Meriç Aral
Bir Denizaltı Hikayesi: Ecem Uzun, Ertan Saban, Alper Saldıran
8 bölüm / 45-64 dk. arası çıktı.
İlk 3 bölümü bitirdim. Düşündüğüm kadar absürt çıkmadığı iyi oldu. Gerisine bakarız.
5 bitti.
Beğenmedim dersem haksızlık olur, ne kadar beğendiğimi de ölçemedim daha. Komedi desen değil, drama kısmı da bir değişik. Ortaya karışık ilerliyoruz.
“Başarısızlıklarına gül böreği muamelesi yapıyorsun, bari çörek otu falan da serp üstüne.”
&
* En güzeli. Destekliyorum.
* Bu model bir Civan’la olabilemez. Olan iki gram sempatimi de emdi. Mesut’la ve Servet’le zaten olmaz. Turan’la da ömrü çürür insanın. Yakup ve Muhtar’ı ne yapsak bilemedim şu an.
Nihayetinde Gölge kazandı.
* Bence de.
* Anlayışlı mı desem, alık mı desem bilemedim.
* Sezon finali neden 64 dakika peki? Neyse bu da biter bugün elbet.
Buna telif gelmiş. Ay ben bir miktar şok.
Bu burada dursun. Dahasını daha müsait zamanda yazarım.
ION tanrıları, duy sesimi.
Hiç sevmeyeceğim gibi geliyor, o birkaç alıntı bile yetti. Yine de o kadar Hakan, Atiye izlemişken buna bakmamak ayıp olur.
@aytackara bunu zaten en başta 2 sezon gelecek diye açıklamışlardı diye hatırlıyorum.
* Dizinin gözüme batan kısımları bölüm sürelerinin uzun kaçması. Pek de sıkılmadım ama bu kadarına gerek olmadığını düşündüğüm oldu. Bir de Gölge dışındaki karakterlerin o kadar da ilgi çekici olmaması var.
* Absürt komedi olabileceği beklentisindeydim. Olmadığı için memnunum. Zaten komedi desen değil, drama demeye kalksan o da tartışılır. Araya espri sıkıştırıp konusunu ilerletmeye çalışan kara mizah türünde bir dizi.
“Espriyi yaptım, şimdi kahkahayı bekliyorum,” havası arada esti, ama dert değil.
* Engin Öztürk elinden geleni yapmış, kendisine bir şey diyemem. Cengiz Bozkurt’un da diğer oyunculara oranla katkısı daha fazlaydı. Kadın karakterlerin azlığının üstüne erkek karakterlerin öküz burcuna mensup olması binmeseydi her şey biraz daha “tatlış” olacaktı.
* Twitter’dan birisinin dizinin Netflix’in genel kitlesinin sıkıcı bulacağını düşündüğünü okudum. Sanırım katılıyorum. Her şeye bir kulp bulan, buna neler bulmaz?
Yarın öğlen Top 10’in ilk üçünde bir yerde göreceğimiz inancım baki. Diziye telif uyarısı geldiği için çoğu dizi sitesinden kaldırılması “fısıltının” yayılmasını engelleyebilir bu arada.
* Göründüğü kadarıyla 2. sezon onayıyla birlikte başlamadı. Huyluyum diyenler onayı beklesin. Sabunlu kalırlar, gözleri yanar.
* Gelmişken “malum” sezon finaline de dokunayım.
+ “Silah patladı da peki sonra ne oldu?” kısmına girmiyorum. Gölge’nin öleceğine inanamadım.
+ Yakup’un Leke’yi öldürmesi üzerinden de kasarlar bir şeyler.
+ Olmayan boyu ve posu devrilesice Cihan’ın babasını öldürüp daha da raydan çıkması da var.
+ E bu Servet denilen gereksiz kimlerle iş yapıyorsa bu sefer onların mahalleye dadanması var.
Kamu Spotu
50 m2’nin başına Leyla ile Mecnun bulma beklentisiyle o-tur-ma-yın.
Kamu Spotu
Oktay, sana cevabım Hayır.
@aytackara ben bu dizin iyi kötü izleneceğin düşünüyorum. onay konusuna gelirsek bence onay alacaktır. sıra dizin diğer Türk yapımlar gibi bütçesi netflix için düşük artı buna 1 milyon tl harcadılarsa dolar ile bunu çarptığın da 135 bin dolar ediyor bu da netflix için ucuz para kültür bakanlığıla da sıkıntı yaşanmayacaktır bu dizi için. o yüzdeen devam gelecektir.
Netflix, İstanbul’da açacağı ofis için iş ilanı yayınladı
https://sptnkne.ws/FfMc
BaĞzı C. Özdemir’ler yüzünden diziyi daha fazla sevesim geldi gece gece…
Iyi başladı ama sonra kötüye gitti.Ilk bölümdeki kovalamacadan Mahalle olayına çok döndü ve bu hiç iyi olmadı Şuana kadar Netflix Türkiye de iyi dizi olmadığı için bu en beğendim dizi oldu.
Yer yer komediyi çok iyi koymuşlar az ve öz.
Engin Öztürk oyunculugu digerlerinin çok üstünde geldi bana.
Atiye saçmalığı,ask 101 ve bir baskadir cok kötüydü ve bir uluslararası başarı yakalamadı.
Ama bu dizi Netflix global de birşeyler yapabilir.
Çok kötu bir işde değil.
50m2 1×1
Kötü bekliyordum, kötü çıktı. Fazla bir şey söylemeye gerek yok. İngilizce’den çeviri senaryolara daha fazla tahammül edemeyeceğim. Star’ın, Kanal D’nin falan dizilerinden farksız diye yorumlar vardı. Doğru vallahi. İzlemeye değer bir şey yok ortada.
7. Bölüme kadar olumlu olan görüşlerim son bölümde yaptıklarıyla yerlebir oldu. Tamam sonraya açık kapı bırakılır ama sezon finalinde de bazı yerler nihayetlendirilir. Koca sezonu bir bölüm olarak degerlendirirsem bölümün ortasında elektrikler kesilmiş gibi bir durum oluştu.
Kullanılan müzikler konusunda Altın Gün grubunu severim ama aynı şarkıyı iki defa kullanmaları olmamış. Diğer müzikler de çok yerinde kullanılmamıştı doğrusu.
Sonuç olarak beğendiğim belki de tek şey Cengiz Bozkurt ile diger ihtiyarın sahneleriydi.
Fragmanında hayır yoktu. Beklentim de oluşmamıştı. Ama bu kadar vasat altı bir iş beklemiyordum. Neredeyse her şeyiyle tel tel dökülmüş. Sezonu bitirdiğim için duvarıma bir başarı belgesi assam yeridir. Kimseye önermiyorum.
rica ediyorum, bundan sonra dublajını kendin yap lütfen!!! @mcengizbozkurt #50m2
Bir Denizaltı Hikayesi’ni çekmeye başlamışlar.
Bir Denizaltı Hikayesi: Hakan Salınmış, Onur Ünsal ve Serkan Uzuner
“Into The Night dizisinin spinn of’u niteliğinde olan bilim kurgu türündeki dizi bir grup araştırmacının Yakamoz adlı denizaltıda hayatta kalma mücadelesi anlatılacak.”
Kulüp‘ün çekimleri bu hafta başlıyormuş.
Zeynep Günay Tan (4) + Seren Yüce (4) + Zeynep Günay Tan (2) = 10 bölüm.
Nükhet Duru’yu anlatan Duru Olmak belgeseli 19 Şubat’ta Netflix Türkiye’de.
Bir Denizaltı Hikayesi’nin çekimleri devam etmekteymiş.
“Serenay Sarıkaya geçen yıl Netflix ile prensipte anlaşmış ve güzel oyuncu için proje arayışı başlamıştı. Kulislerde konuşulanlar bilgilere göre Sarıkaya Tims&B’nin senaryosu Pınar Bulut’a ait olan Şahmeran dizisi için görüşüyor. Dizinin yönetmeni ise Umur Turagay.”
Mücadele Çıkmazı filminin yeni ismi “Kağıttan Hayatlar” olmuş.
12 Mart olduğu için sırada o var. O da daha önce 15’iydi.
Pera’ya Nergis Öztürk katılmış.
Pelin Diştaş, Variety‘ye röportaj vermiş.
* Türkiye ofisini 2021’in ikinci yarısında açacaklarmış. Şimdilik geçici bir yer kullanıyorlarmış ve ofiste çalışmaya dönmüşler Ocak ayında.
Farklı aşamalarda olan 10 tane prodüksiyonu birden uzaktan idare etmek zorluyormuş. İçerik sayısı gittikçe artarken fiziksel bir ofise geçiş yapmak iyi olacakmış.
* Ayrıca Türk dizilerinin izlenmesinin %75’i ülke dışındanmış. Biraz da yukarıda da bahsi geçen projelerden falan bahsetmiş.
“Netflix’in Türkiye’deki orijinal içerik sorumlusu Pelin Diştaş, Variety’ye yeni açıklamalarda bulundu”
Diştaş, konuyla ilgili “Türk oyunculara ve ekran arkasındaki yeteneklere uluslararası projelerde yer vereceğiz. Yakında Türk televizyonuyla ilgili bu benzeri görülmemiş gelişmeyle alakalı heyecan verici haberler gelecek,” ifadelerine yer verdi.
geçenler de neslihan atagülün uluslararası bir platforum uluslararası projesi de yer alacağın okumuştum her halde netflix projelerin de biridir
Kulüp: Ruhi Sarı, Suzan Kardeş ve Hazım Körmükçü konuk.
Kuş Uçuşu’nu Deniz Yorulmazer yönetecekmiş.
Kaynak: B. Altuntaş
Kuş Uçuşu: Birce Akalay
Bu arada üstte afili bir şeyler yazmışlar da bunun konusu özetle “Bir TV kanalında geçen dizide farklı yaş kuşaklarının hikâyesi anlatılacak.”
Netflix’in orijinal filmlerine bakarsak [+Yarına Tek Bilet, 9 Kere Leyla, Azizler] şu haliyle en iyisi bu. Saçma bir çıta olduğu için by default durumu olabilir ama olsun o kadarı.
Çocuk oyuncuyu güzel seçmişler. Çağatay Ulusoy her zamanki gibiydi bence ama hakkını yiyemem. Hikaye bazında filmin yeni bir şey kattığını söyleyemem ama 97 dakika kadar sürdüğü için fazla sündürmüyorlar da. Karakter derinliği pek yoktu gibi biraz da bu sebeple. Kullanılan müzikler yer yer aldığım zevki artırdı.
Bir de filmi final kısmı için çekmişler intibası var üzerimde şu an. Toparlanmaya başlamasıyla birlikte daha iyi bir hale geldi. Tahmin ettim mi? Aşağı yukarı ettim doğruya doğru. Ama bundan dolayı rahatsız değilim.
Not: Çağatay Ulusoy, yaratıcı yapımcı olarak da geçiyor jenerikte.
Sen Hiç Ateş Böceği Gördün Mü? | İlk Tanıtım
Netflix, “Duru Olmak” belgeseli için yayın durdurma kararı almış.
“Netflix, her iki tarafın da haklarını korumak ve tarafsız davranmak için yapımcı Evren Ercan ve Mustafa Tunç arasındaki telif tartışmasında uzlaşma sağlanana kadar içeriğin yayınını durdurma kararı aldı.
Bu konuda Netflix Sözcüsü’nün resmi açıklaması da söyle:
Netflix olarak, birlikte çalıştığımız tüm oyuncu ve yapım ekibinin haklarını korumak her zaman bizim önceliğimiz. Bahsi geçen durumu derinlemesine inceledikten sonra, taraflar arasındaki anlaşmazlık çözülene kadar belgeselin yayınını durdurma kararı aldık.”
Kuş Uçuşu: Miray Daner
Sem Hiç Ateş Böceği Gördün Mü? – Fragman
Çok isterdim şunun doğru dürüst bir filmi çekilsin ama fragman epey kötü görünüyor.
Fatma: 27 Nisan Salı
Serenay Sarıkaya: Şahmeran
Yapımcı: Tims&B
Senarist: Pınar Bulut
Yönetmen: Umur Turagay
Kuş Uçuşu: İbrahim Çelikkol
Fatma – Afiş
Fatma – Yeni Kareler
Kuş Uçuşu: İrem Sak