Zaman zaman herşeyi ardımızda bırakıp kendimize beyaz bir sayfa açma ihtiyacı hissedebiliyoruz. Kimileri saçı sakalında değişikler yapıp üzerine geçirdiği yeni elbiseler ve hoş kokular eşliğinde sahil kenarında yapacağı bir yürüyüş ile o güne taze bir başlangıç yapar. Sorunlarını geride bıraktığını düşünerek bir rahatlama duygusuyla beraber geleceğine odaklanır. Oysa ki geçmişi geçmişte bırakmak hiç öyle kolay değildir. O sorunları öylece bıraktığınızda o açtığınızı zannettiğini beyaz sayfa tekrar karalanır. Çaresizlik içine girip her şeyi unutmak istiyorum diye isyankar bir çıkış ile hayatımıza bir silgi çekmek çözüm olmaz. Tıpkı hikayemizdeki baş karakterimizin başına geldiği gibi hafıza kaybı ile geçmişimiz hakkında hiçbir şey hatırlamıyor olsak dahi o bilmediğimiz geçmişten kopan sırlar gelir bizi bulur. Sé Quién Eres’te (I Know Who You Are) işte böyle bir dizi ve fazlası, detaylarla boğulmaya hazırlanın!

Sisli alacakaranlık bir günün sabahında, ormanın içinde kafasından darbe yemiş bir adam yol boyu sendeleyerek yürümektedir. Bir araba kazası geçirdiğini anlamamız pek uzun sürmüyor. Kendisi bir hastanede gözlerini açtığında kaza öncesi hayatı ile ilgili hiçbir şey hatırlamadığını söyler. Kim olduğunu, karısını ve çocuklarını hatırlamamaktadır.

Ben sizi çok meraklandırmadan söyleyeyim. İsminin Juan Elias olduğunu öğrendiğimiz bu adam, hikayenin geçtiği şehir olan Barcelona’nın en büyük hukuk firmasının ortağıdır. Aynı zamanda şehrin üniversitesinde dersler vermektedir.

Buraya kadar ilginizi çeken bir şey olmadığını duyar gibiyim. Merak etmeyin işler biraz daha karışık. Çünkü Juan’ın kaza yaptığı gece yeğeni ortadan kaybolmuştur. Ana Saura isimli 22 yaşındaki kızımızı okul partisinden sonra gören duyan olmamıştır. Senaristler sağ olsun bizi düşünerek biraz daha ortalığı bulandırmışlar. Juan’ın kaza yaptığı arabanın arka koltuğunda Ana’nın bir miktar kanını oracığa bırakmayı ihmal etmemişler.

Pek tabi bu kaybolma olayının baş sorumlusu Juan Elias oluverdi. Fakat adam hiçbir şey hatırlamıyorum diyor. Kimi inanıyor, çoğunluğu ise bu adam çok çakaldır sakın ha siz buna inanmayın diye tembihleyen oluyor. Fakat adamda da kapı gibi hastane raporu var. Kefaletle hemen dışarı çıkıveriyor. Ortada ne bir ceset ne de bir cinayet silahının bulunmamasının ona bir faydası dokunuyor. Tabii sizler yine ihtiyatlı olup bu adama inanmamayı seçebilirsiniz. Şahsen ben öyle yapıyorum. İzleyenler hatırlayacak, Gone Girl filminde karım kayboldu ama benim suçum günahım yok diyerek yönetmenin şiir gibi işlediği Ben Affleck’in canlandırdığı karakterin şüpheci tavırları ile seyircinin beynini bulandırması gibi bir durum söz konusu. Allah mı söyletti bilmiyorum ama sonu umarım buna benzemez.

Juan Elias – Ana Saura

Ana Saura’ya gelince, bu kız tamamen ortadan kayboldu peki biz bunu hiç göremeyecek miyiz?

Bizi merakta bırakmamışlar ve ilerleyen bölümler eşliğinde, kaybolduğu güne doğru geri sayımlarla hayatından kesitlerle kendisinden mahrum kalmıyoruz. Bu format biz dizi severler için yeni bir şey değil ama işin gizemi yetiyor da artıyor.

Ana Saura, Juan ile akraba olmasının yanında onun ders verdiği okulda öğrenci olmasıyla birlikte pek bir sıkı fıkı olmuşlar. Juan’ın aday olduğu üniversitenin rektör yardımcılığı seçimi için kampanyasına da dahil olmuş. Karşısındaki rakip ise Ana’nın babası, bu ne yaman çelişkidir diyebilirsiniz. İnsan kendi babasına karşı bir başka adayı destekler mi? Nedenini de onun ağzından öğrenelim en iyisi;

Ana: Senin kampanyana yardım etmek istiyorum. Şartım ise seçim günü gelip çattığında adaylıktan çekilirsen.

Juan: Neden?

Ana: Çünkü sen kazanmak istemiyorsun. Sadece babamı kızdırmak istiyorsun, ben de onu istiyorum zaten.

Bundan iyisi şamda kayısı bir durum söz konusu yani. Al gülüm ver gülüm. Ana da boş kız değilmiş hani.

Juan Elias’ın Ailesi

Olaylar ilerleyedursun, Juan’ın karısı Alicia Castro ile irtibatımızı hiç koparmıyoruz. Bu kadına dikkat diyorum. Çok sinsi, kapı gibi sert mi sert bir kadın. Aynı zamanda kendisi bir yargıç. Oğlu ve kızı ile kocasının hafıza kaybına inanmakta güçlük çekiyorlar. Biz şimdi sana inanıyoruz derken başka bir gün Juan’ın şüpheli tavırları ile fikirleri değişebiliyor. Nitekim onlar da afalladı bu durum karşısında efendim.

Ana Saura’nın Ailesi

Biraz da Ana Saura’nın aile tarafından bahsedelim. Yıllar önce annesi elim bir hastalık sonucu ölmüş. Babası Ricardo, üvey annesi Silvia (Alicia Castro’nun kardeşi) ve bir adet de üvey erkek kardeşi Marc var.  Bu taraf hikayenin aile dramının ve içinde barındırdığı ilişkiler ile iyi işlenen tarafı oluyor. Keza Juan’ın ailesi ile aralarındaki sürtüşmeden de bolca malzeme çıkıyor.

David – Eva – Martha

Ortada kaybolan kızı arama çalışmaları hızla süredursun. Ana’nın babasının hukuk mücadelesi için tuttuğu firmanın avukatları da hikayenin önemli bir parçasını oluşturuyor.

Bunların başındaki arkadaş David zamparanın önde gideni, pek bir yeteneğini göremediğimiz bu arkadaş çıkar ilişkisi içerisinde davaya bakan savcı Martha Hess ile pek bir yakın. Fakat Martha da boş değil hani zeki mi zeki, ava giden avlanır durumu söz konusu olursa hiç şaşırmayın.

Firmanın diğer çalışanı Eva Duran aslında neredeyse başrol kadar süre alan bir oyuncu olmuş. Juan ile bir geçmişleri olması da işin tuzu biberi olmuş. Juan’ı mahkum ettirebilmek için yemin etmiş bir kadın var karşımızda. Allah yardımcısı olsun ne diyelim.

İspanyollar oturup düşünmüşler, “Bu İskandinavyalılar Nordic Noir türünde bir televizyon akımı gerçekleştirip tüm dünyada yarattıkları diziler ile kendilerine bir hayran kitlesi oluşturmuşlar, öyleyse bizim neyimiz eksik?” deyip işe girişmişler. Biraz klişe olsa da gizem dozunu iyi ayarladıklarını söyleyebilirim. Hikayenin sonunu henüz göremediğimiz için benden net bir şeyler yazmamı beklemeyin. Dizi İspanya’da 2017 başında yayınlanmaya başlayıp on altıncı bölümü ile çoktan final yaptı. Uluslararası pazara çıkması ise BBC Four sayesinde oldu. Halihazırda 5 bölüm yayınlandı ve bizler oradan takip edebiliyoruz. Şimdiye kadar çıkan bölümler maşallah net 64 dakikaydı. Zararı yok, sıkmadan izletiyor. Takipte kalın, dayanamayanlar için ise iyi seyirler.