Bu konuşmalar, yukarıda linkini verdiğim podcast’ten dinlenerek yazıya dökülüp Türkçeleştirildi. Dizinin yaratıcıları Neil Druckmann ve Craig Mazin‘in, ilk bölümün ardından diziye dair genel ve ilk bölüme özel görüşlerini içeriyor. Tamamı değil, sadece önemli gördüğüm ve ilginç olabilecek kısımlar, parçalar halinde. Haliyle tamamı ispiyon (spoiler) içerir.

 

CRAIG: Yazmaya başladığımızda sayfaya ilk yazdığımız şey SEVGİ oldu. Bu bir yandan muhteşem, bir yandan da çok tehlikeli ve korkutucu bir şey olabilir (dizide de göreceğimiz üzere).

 

NEIL: Craig’le Chernobyl’den sonra ortak bir tanıdık sayesinde görüştük. Bu dönemde HBO ile kredisi sonsuzdu. Bu diziyi yapabileceğimize karar verdikten sonra HBO ofisine gittik ve sunumun tamamını o yaptı, ardından kabul aldık. 2020 Nisan civarı oturup hikaye hakkında konuşmaya başladık. Oyunda olan ve dizide de mutlaka olsun dediğimiz şeyleri sıraladık. Mesela salgının Sarah’nın gözünden başlamasını oyunla aynı tutmak istedik. Oyunda olan hangi şeyler dizi formatında olmaz diye düşündük ve bunların çoğunun aksiyon sahneleri olduğuna karar verdik. Bunun yerine ilk bölümde Joel’un aile dinamiklerine daha fazla vakit ayırma şansımız oldu (örn: ailece kahvaltı sahnesi. oyunda böyle bir şey yok.)

 

CRAIG: Ben gizlilik odaklı aksiyon oyunlarına bayılıyorum, Last of Us da bunlardan biri. Bunun yanında oyundaki cut-scene’ler (1 ila 5 dakikalık ara sahneler) beni çok etkilemişti. Bu sırada konuştuğumuz şeylerden biri, Joel’un o 20 yıllık süreçte geçirdiği değişimi nasıl aktarabileceğimizdi. Ölü çocuğu ateşe attığı sahneyle buna vurgu yaptık. 20 yıl önce çocuğu kucağında ölen bir adamın, ölü bile olsa bir çocuğu gözünü kırpmadan ateşe atması, aslında duygusal olarak ne durumda olduğunu gösteriyor.

 

NEIL: İlk bölüm aslında iki ayrı bölümdü ve o küçük çocuğun binaya girmesi ve ardından Joel’un onu ateşe atmasının ardından ilk bölüm bitiyordu. Sonra HBO yöneticileri ile konuştuk ve duruma müdahele ettiler. Bu bölüm sonu, bizi bir sonraki bölümü izlemeye ikna etmedi dediler ve haklılardı da. Bunun dışında bir sebebi daha var: Oyunda çalıştığım dönemde “Bu hikayenin kışkırtıcı olayı (inticing incident) sizce ne?” diye sorardım yeni gelenlere. Bazıları “Sarah’nın ölümü tabii ki,” derdi. Ama değildi: Joel’un Ellie ile ilk karşılaşmasıydı. O yüzden bunu ilk bölüme dahil etmeye ve seyirciyle Ellie’yi tanıştırmaya mecburduk.

 

CRAIG: Oyun en başta size oyunu öğretmeye çalıştığı için, ilk 1-2 saatinde hikaye anlatmaya çalışmıyor bile ki normal olan da bu. Ama bizim böyle bir kısıtımız yok. Biz acele edebiliriz, karakteri acele ettirebiliriz. Hatta oyundaki bu ilk 1-2 saat sizi Ellie ile tanıştırmaya doğru götürürken, dizide Ellie ile tanışmak “zorunda” kalıyoruz, Joel’un akışını Ellie araya girerek bozuyor gibi oluyor. Mesela Marlene-Ellie sahnesi de oyunda yok (hatta yatılı okul, Riley, Marlene’in Ellie’yi ne kadar iyi tanıdığı da yok, en azından en başta yok).

 

NEIL: Oyunda sadece ima etmek durumunda kaldığımız ne varsa dizide bunu gösterebildik. Mesela Joel-Tess ilişkisinin boyutu ve Marlene-Ellie ilişkisi gibi.