ABD’de geçtiğimiz yılı etkisine alan senarist ve oyuncu grevleri nedeniyle TV kanalları dizi sezonunu bu sefer anca yeni yılla birlikte açabildiler malum. Dizilerin bir kısmı az bölümlü sezonlarıyla döndüler, bazısı onu da yap(a)mayıp gelecek sezona kaldı…

Aradan geçen zamanla birlikte, yine Mayıs ayı içerisinde sezonu normal şekilde kapatacağız. Mayıs ayının başlarında, yeni sezon öncesi yapılacak upfront etkinlikleri de kapıya dayandı sayılır hatta.

Ulusal kanallar bir süredir ellerindeki dizilerin akıbetiyle ilgili haber veriyorlar zaten. Peki, ellerinde kalan dizilerde son durum ne? Deadline, bir süredir 5 kanal için de bir toparlama yapıyordu. Bugün The CW yazısının da çıkmasıyla birlikte bir toparlama yapayım dedim ben de. Başlayalım bakalım.


ABC, “Renewal Status Report

Elde kalan iki diziden The Conners’ın onayı için görüşmeler başlamış. Sorun çıkmazsa 7. ve son sezonu için onay alması bekleniyormuş. Kadroyla olan görüşmeler ABC’nin yazısı çıktığında henüz başlamamıştı. Her ihtimale karşı final tadında bir kapanış yapacaklarmış. İki komedi pilotunun geleceğine göre de durumu şekillenebilirmiş (Shifting Gears + Forgive & Forget).

Not Dead Yet için devamı olabilir de olmayabilir de demeye getirmişler kısacası. ABC’nin gelecek sezonki takvimine de bağlıymış yine.


CBS, “Renewal Status Report

CBS’in upfront etkinliği 2 Mayıs’ta. O nedenle önümüzdeki 10 gün ya da iki hafta içinde diğer kanallarda olduğu gibi daha fazla bilgi sahibi olacak gibiyiz.

Grev öncesi veya sonrasında NCIS: Origins, Matlock, Watson, Young Sheldon spinoff ve Poppa’s House olmak üzere birkaç diziye onay verdiler. Takvimi zaten dolu olan kanal, o yazı çıktığında halen elinde olan So Help Me Todd ve CSI: Vegas dizilerini iptal etti. Elsbeth ise onay aldı.

Herhangi bir dizinin Paramount+’a geçmesi düşünülmediğinden bu noktada gidenlere şimdiden veda ettik gibi.

The Equalizer için Queen Latifah’la anlaşma bitmek üzereymiş. Son dakika aksiliği çıkmazsa onay alacak ve bu sezonun aksine bölüm sayısı en az 18’e doğru fırlayacak.

NCIS ve NCIS: Sidney’e onay veren, genç Gibbs’i konu alan NCIS: Origins’i ve Paramount+’ta yayına girecek Tony & Ziva dizisini isteyen CBS, NCIS: Hawai’i’den de henüz vazgeçmiş değil. Kanalın elinin dolu olması ve ekonomik sebeplerden dolayı 13 civarı bölümle onay alması gündemdeymiş.


FOX, “Renewal Status Report

Elde kalan dizilerden The Cleaning Lady’nin ve Alert’in (düşük reytinglere rağmen?) onay almasının beklendiğinden bahsetmişler.

2023’ün ilk yarısında ilk sezonu tamamlanan ve bu sezon yayınlanmayan Accused (2023) gelecek sezona kaldı (haliyle).

Aynı şekilde bu sezonu pas geçen bir dizi de 9-1-1: Lone Star oldu malum. 6+12’lik yayın fikrinin yürümemesinin ardından gelecek sezon 12 bölümlük sezonuyla FOX’ta olacak.

ABC’ye transfer olan ana dizi 9-1-1’ın gösterdiği başarılı performansın da etkisiyle uzantı dizinin de bir noktada ABC’ye transfer olabileceği düşünülüyor (ya da benim gibi bazıları tarafından isteniyor). Lone Star’ın FOX’taki geleceğiyle ilgili 5. sezon yayınlanmadan karar vermeyeceklermiş. FOX için artık dış yapım bir proje olmasına rağmen bütçesi ana diziden daha ucuzmuş.

Not: The Great North’un yeni sezon onayı kanal tarafından resmi olarak açıklanmadı ama yaratıcısının duyurduğundan Deadline da bahsetmiş.

Not 2: Ağustos 2023’te 2. sezonu tamamlanan HouseBroken’la ilgili belirsizlik sürüyor. Deadline yazısında dizinin bahsi geçmemiş. İnternette bazı eski tarihli kaynaklar 3. sezon onayının geldiğini yazsa da 3. sezonda yayınlanması planlanan 6 bölüm 2. sezona eklenerek yayınlanmış ve 19 bölüm sürmüş. Ekipten bir üye 3. sezonla ilgili paylaşımını silmiş mesela. Öte yandan Temmuz 2024’te dizinin döneceğine dair kaynağı doğrulanmamış bir paylaşım da mevcut mesela… Ne vereyim abime?


NBC, “Renewal Status Report

Law and Order ailesinden onaysız kalan Law & Order: Organized Crime, muhtemelen devam edecek ama NBCUniversal’a bağlı dijital platform Peacock’a transfer de olabilirmiş. Dijitaldeki izlenmesi iyiymiş. İki drama pilotunun (Suits: L.A. + Grosse Pointe Garden Society) performansına da bağlıymış.

Night Court, onay alacak gibiymiş.

Lopez vs Lopez ve Extended Family için “her birinin doğru koşullar altında yenilenme yoluna sahip olduğuna inanılıyor” demişler. Lopez vs Lopez yeni başladığı için kararı upfronts etkinliğinin sonrasına da kalabilirmiş.


The CW, “Renewal Status Report

Yazmış da yazmış Nellie Andreeva. Ama güzel de yazmış, hakkını vereyim. Bu (bitmeyen) yazıya ilham oldu sayılır.

Nextstar satın aldığından beri The CW’da işler BAYAĞI bir değişti malum.

Warner Bros. ve CBS artık küçük ortak konumuna geçti. Öncesinde kanal kendi başına zarar etse de hazırlanan dizilerin yurt dışına satışı iki şirketin de işine geliyordu. Ancak Nexstar’ın kendisi onlar gibi bir yapım stüdyosu değil, hatta ABD’deki kanalların yayın yaptığı televizyon istasyonlarının önemli bir bölümünün sahibi olmasıyla bilinen bir medya şirketi. Hatta sırf bu yüzden hangi yerel istasyonların artık The CW’yu yayınladığı hesabı bile karıştı, bu da yetmezmiş gibi reytinglerin durumunu karıştırdı…

Kanalın satılmasından sonra The Flash dahil bazı diziler final sezonuyla uğurlandı, bazısı için direkt final kararı alındı ve bitti. Bu sezonu pas geçen Superman & Lois dizisi gelecek sezon yayınlanacak final sezonuyla veda edecek. Onda da kadronun büyük çoğunluğunu anca konuk seviyesinde kullanacaklar hatta. Yalnızca aile üyeleri ve Lex Luthor ana karakter seviyesinde olacak.

The CW’nun yeni sahipleri kanalı aldıklarından beri ortak prodüksiyon veya satın alma Kanada yapımı dizilere ya da spor/eğlence içeriklerine ağırlık veriyorlar. Wild Cards, Sullivan’s Crossing ve The Chosen gibi kimi içeriklerde karşılığın alırken bazılarında ise alamadı ve yayından pat diye çekiverdi.

Ucuzluğun demeyelim (?) de bütçeleri düşürmenin peşinde olan The CW’da stüdyolara ödenen bölüm başı lisans ücreti 500 bin-1.5 milyon $ seviyesine kadar gerilemiş. Bu da stüdyoların -kanal istese bile- dizilerin devamını getirmesini gittikçe zorlaştırıyormuş. Dolayısıyla uluslararası (Kanada vs.) prodüksiyona kaçmadan ya da ciddi kesintilere gitmeden bütçeleri CW seviyesine çekmek fikren imkansızmış Deadline’ın dediğine göre.

All American: Homecoming’in gelecek sezonu öncesi de buna benzer bir durum yaşanıyor bu arada. Ana karakterlerin çoğunu yardımcı karakter seviyesine indirdiler ve sınırlı seviyede kullanacaklar.

Halihazırda kanalın en çok izlenen dizisi olan Walker’ın önündeki engel de bu düşük bütçe meselesi. Texas’ta çekilen Walker’ın lisans ücreti zaten düşükmüş (500 bin $ civarı). “Kanal istese bile CBS Studios devam etmek ister mi belli değil,” demişler.

All American’la birlikte elde kalan üç dizi de halen ABD’de çekiliyor. All American ve All American: Homecoming’in dijitaldeki Netflix anlaşması sürüyor. Walker ise MAX’e lisanslanmış. Ancak yine de All American’ın olası bir sezonda bütçe kesintisine gitmesi bekleniyormuş.

Hem kanalı düze çıkartma düşüncesinde olan hem de diğer dört ulusal kanala katılarak “Big 5” olma isteğindeki (bu ucuzlukta nasıl olacaksa) The CW’nun dizilerinin önündeki bir diğer zorluk ise “marka”. Diziler artık kanalda var olmayan eski bir “gençlik draması” markasının parçasılar. Daha geniş bir yaş aralığını hedefleyen CW’nun yeni yolu net olarak tanımlanmış veya oturmuş değil.

Haberde dikkat çeken bir diğer detay ise “soft reboot”. All American’ın devam eden 6. sezonu +2 bölümle 15’e çıkmış. Her türlü karara yönelik tatmin edici bir kapanış olacakmış.

Yani Spencer’ın macerası sona erecek ve yeni genç bir grup (next-gen) tanıtacaklarmış dizinin geri dönmesi durumunda. Bir yılı aşkın bir zaman atlamasıyla geri dönen dizide, Jordan ve Spencer karakterleri NFL Draft’a katılmaya hazırlandıkları için en azından iki karakter için uygun bir son bekliyor ve diğerlerinin çoğunu da onlarla uğurlayacak gibi duruyorlar. Onay alması durumunda kimlerin geride kalacağını göreceğiz.

Onay demişken… Öyle ya da böyle, elde kalan (3) orijinal yapım dizilerin “hepsinin” birden devam etme ihtimalinin zor olduğundan da bahsedilmiş. All American’ın sezonu kapatmasının ardından başlayıp yaz boyu yayınlanacak All American Homecoming’in yeni sezon onayı alma ihtimali %50’den de daha azmış.